فراوانی نام‌های مذهبی در خراسان جنوبی ریشه در فرهنگ غنی و معنوی مردم دارد

انتخاب نام نيكو توسط والدين برای فرزندان از جمله مسائلی است كه اسلام به آن اهميت داده است و یکی ازوظايف پدر و مادر در قبال فرزندان، نامگذاری به نامی نيكو است.

به گزارش “پیام خاوران “، نام نمود انسان است و معرف هركس در جامعه نام او است، همانطوركه پيامبر اكرم(ص) فرمودند ” نام های زيبا برای فرزندانتان انتخاب كنيد زيرا كه در روز قيامت هركسی را به اسمش صدا می‌زنند”

امیرمومنان علی(ع) هم فرمودند “قبل از اينكه فرزندانتان به دنيا بيايند برای آنها اسم انتخاب كنيد و پيغمبراكرم(ص) قبل از اينكه حضرت محسن(ع) به دنيا بيايد برای او اسم انتخاب كرد”

شخصی از امام صادق(ع) سؤال كرد كه به قربان شما گردم اينكه ما فرزندانمان را به اسم شما و آبای شما می‌گذاريم آيا اين اسم‌ها هم فايده‌ای دارد يا نه؟ حضرت امام صادق(ع) در جواب او فرمود به خدا قسم خيلی فايده دارد.

آيا دين غير از دوست داشتن است؟، يعنی حضرت فرمودند كه وقتی كسی نام ما را روی فرزندش می‌گذارد چنين شخصی به واسطه محبت ما اين نام را برای فرزندش قرار داده است، بعد امام صادق(ع) فرمود كه خداوند فرموده است كه پيغمبر(ص) را دوست داشته باشيد تا خدا شما را بيامرزد. يعنی نامگذاری فرزندان به اسامی اهل‌بيت(ع) باعث آمرزش والدين می‌شود.

۱۹۸ هزار نفر مفتخر به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی از جمله استانهای کشور است که فراوانی نام‌های مذهبی همیشه در استان خراسان جنوبی بالا بوده که این مهم نشان از فرهنگ غنی و معنوی مردم این خطه دارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان حدود ۱۹۸ هزارنفر مفتخر به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در این استان هستندگفت: فراوانی نام‌های مذهبی همیشه در خراسان جنوبی بالا بوده که این مهم نشان از فرهنگ غنی و معنوی مردم این خطه دارد.

بیشتر بخوانید   راشیتیسم زیر پای همت و پشتکار/ وقتی بیماری هم حریف اراده نمی‌شود

مهرآور با اشاره به این که نام‌های فاطمه و فاطمه زهرا در ده ماهه امسال دارای بیشترین فراوانی نام در گروه دختران بوده بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون قریب به ۸۵۰ دختر در خراسان جنوبی به نام‌های فاطمه، زهرا و فاطمه زهرا نامگذاری شده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: القاب ریحانه، کوثر و محدثه نیز از ابتدای امسال بیشترین فراوانی نام از مشتقات نام ام ابی‌ها (س) را به خود اختصاص داده اند.

مهرآور خاطر نشان کرد: در ده ماه امسال ۱۳ هزار و ۱۲۸ نوزاد در استان متولد شده اند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۴۴ نفر، نوزاد دختر بوده اند.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها