۹ گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس ها در محورهای خراسان جنوبی مشخص شد/ برخورد قانونی با ناقضان پروتکل های بهداشتی

استاندار خراسان جنوبی تعیین ۹ گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس ها در محورهای استان را از مهمترین اقدامات در راستای محدودیت ترددها برشمرد وگفت: با افرادی که پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را نقض کنند، برخورد قانونی می شود.

به گزارش ” پیام خاوران “،  محمد صادق معتمدیان عصر امروز در نشست با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی، رؤسای بیمارستان ها و متخصصان عفونی، ضمن تشکر از تلاش این گروه برای بازگشت سلامت به جامعه، اظهار داشت:همه افراد جامعه در هر شغل و حرفه ای مکلف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی  هستند

وی با تأکید بر اینکه همه مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند، تصریح کرد:هدف اصلی در ابلاغ دستورالعمل ها، حفظ آرامش جامعه است اما همواره تأکید بر رعایت نکات بهداشتی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت:  نصب بنرهای مرتبط و اطلاع رسانی نکات و توصیه های بهداشتی  از برنامه هایی است که به طور جدی از فردا دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت و شلوغی در برخی فروشگاه ها و مراکز فروش گفت: بر اساس دستورالعمل های بهداشتی، مدیران این مجموعه ها مکلفند ضمن اقدام به ضد عفونی مکرر محیط، دستکش یکبار مصرف در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

معتمدیان با تاکید براینکه کمیته نظارت و بازرسی ستاد مدیریت کرونای استان، مجوز لازم برای برخورد قانونی با ناقضان قانون را دارداظهار داشت: نانوایی ها، جایگاه های سوخت، اماکن عمومی و اماکن صنفی از این قاعده مستثنی نیستند.

وی  تعیین ۹ گلوگاه خاص برای توقف اتوبوس ها در محورهای استان را از مهمترین اقدامات در راستای محدودیت ترددها برشمرد و خاطرنشان کرد:اتوبوس های در حال گذر از محورهای استان، برای نماز و استراحت فقط اجازه توقف در این ۹ مجتمع بین راهی را دارند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اتوبوس های درگذر، اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند و به محض ترک هر مجتمع، فضا بلافاصله ضد عفونی و گندزدایی می شود.

بیشتر بخوانید   رشد،توسعه و پیشرفت شتابان استان در سال 98

وی با تاکید بر اینکه نظارت ها و بازرسی ها به صورت شبانه‌روزی و بی وقفه انجام می شود تصریح کرد:هدف از اعمال این محدودیت ها، پیشگیری از شیوع بیماری کروناست.

معتمدیان از استقرار نیروهای کنترل شرایط در ورودی و خروجی شهرهای استان گفت و یادآور شد: کنترل دمای بدن و شرایط مسافران در ورودی و خروجی شهرها، مهمترین هدف از استقرار این افراد است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: افراد مشکوک با کنترل کامل برای بستری و شروع درمان به بیمارستان ها منتقل می شوند.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تأمین اقلام بهداشتی گفت:کمبود برخی موارد مثل ماسک متأثر از افزایش درخواست هاست که در کل دنیا مشهود می باشد.

معتمدیان بیان کرد: در توزیع اقلام بهداشتی اولویت هایی تعیین شده و بر این اساس کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در اولویت می باشند و  بیماران خاص در جایگاه بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها