پیش بینی ۱۰۰ عنوان برنامه گرامیداشت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از پیش بینی ۱۰۰ عنوان برنامه، ویژه گرامیداشت هفته کار و کارگر در استان خبر داد و گفت: ۱۱ برنامه جشن و همایش تجلیل از کارگران را در استان خواهیم داشت.

به گزارش “پیام خاوران” محمدرضا طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته کار و کارگر را تبریک می‌گوییم. قشر زحمتکش کارگران در رشد تولید و مهار تورم نقش موثری دارند از اینرو برای تجلیل از تلاش‌های جامعه کارگری استان بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به صورت ۳۰ برنامه استانی و ۷۰ برنامه شهرستانی پیش بینی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۱ برنامه جشن و همایش تجلیل از کارگران و خانواده‌های آنها، گروه‌های کاری و واحدهای نمونه کارگری از جمله برنامه هایی است که در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی برای این ایام پیش بینی شده و اعزام تیم‌ها و نفرات برتر استان را به مسابقات کشوری خواهیم داشت. همچنین ۱۸ نفر از کارگران نمونه استان برای حضور در برنامه دیدار جامعه کارگری کشور با مقام معظم رهبری اعزام خواهند شد.

طالبی، تجلیل از فعالان قرآنی را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد و تأکید کرد: برگزاری جلسات تبیینی با محوریت بسیج کارگری، برپایی میزهای خدمت در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مصلاهای نماز جمعه و برگزاری یادواره‌های شهدای جامعه کارگری در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این هفته مراسم افتتاح طرح‌های اشتغالزایی که با حمایت صندوق کارآفرینی امید و دیگر بانک‌های عامل فعال شدند، برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری شیفت‌های ایثار با محوریت بسیج جامعه کارگری در واحدهای کارگری نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

بیشتر بخوانید   بهره مندی ۱۴روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت همراه

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته در راستای بهبود معیشت و کمک به امنیت شغلی کارگران استان  گفت: در سال ۱۴۰۱ نهایت تلاش‌مان بر این بود که معوقات حقوق کارگران را در واحدهای کارگری و تولیدی به حداقل برسانیم و تأکید هم بر این بود که حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

طالبی ادامه داد: این تأکید که به توجه واحدهای کارگری به پرداخت به موقع حقوق کارگران انجامید، کسب رتبه کشوری را برای خراسان جنوبی به همراه داشت.

وی، امنیت شغلی را از دغدغه‌های بجای جامعه کارگری خواند و با تأکید بر اینکه این موضوع در کیفیت و بازده کار بسیار مؤثر است گفت: تأمین امنیت شغلی کارگران، در اولویت برنامه های کمیسیون کارگری استان قرار داشته و دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تمام سعی‌مان بر این بود که معوقات بیمه کارگری نداشته باشیم و طی مذاکرات و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، تأمین اجتماعی را مکلف کردیم در پذیرش لیست‌های بیمه دقت داشته باشد تا حتی اگر واحد تولیدی و کارگری نتوانست حق بیمه کارگران خود را بپردازد، در بحث بیمه و درمان آنها خدشه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها