فرهنگ مقاومت در مقابل ظلم در جامعه و جوانان ما تأثیر می گذارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت :فرهنگ مقاومت در مقابل ظلم که در جامعه و جوانان ما تأثیر می گذارد و رسوخ پیدا می کند بر اساس منش، فرهنگ، صبر و حوصله ی مادران شهدا است.

به گزارش“پیام خاوران “، آیت الله سید علیرضا عبادی امام جمعه بیرجند در دیدار با خانواده معظم شهید لشکر خلبان رئوفی فرد با عرض تسلیت درگذشت مادر بزرگوار این شهید والامقام، اظهار داشت : مادر دارای یک جایگاهی است که اگر انسان در هر سنی که باشد و مادرش را از دست دهد، احساس یتیمی می‌کند.

وی افزود: مادران شهدا تنها مادر یک خانواده نیستند، بلکه مادر کل جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: فرهنگ مقاومت در مقابل ظلم که در جامعه و جوانان ما تأثیر می گذارد و رسوخ پیدا می کند بر اساس منش، فرهنگ، صبر و حوصله ی مادران شهدا است.

آیت الله عبادی افزود : ویژگی برجسته و ایمانی مادر شهید رئوفی فرد از جمله مقید بودن به ذکر و خدمت رسانی به دیگران، فرهنگی است که مقطعی و لحظه ای نیست، بلکه باید ریشه‌ی آنرا در خانواده پدر و مادری ایشان جستجو کرد که طبیعتا اصالت خانوادگی خود را اینگونه نشان می دهد.

وی در ادامه گفت: ما شرمنده شهدا و خانواده های آنان هستیم، اما خداوند متعال شما بازماندگان را حفظ کند، دعاگویتان هستیم و برای بنده نیز افتخاری است که شما را از نزدیک ملاقات می کنم.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خویش به جایگاه حضرت زینب(سلام الله علیها) اشاره کرد و بیان داشت: اگر پیام کربلا را حضرت زینب(سلام الله علیها) به موقع و در جایگاه خودش صورت نمی داد، کربلا غریب می ماند.

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه خداوند روح شهید بزرگوار رئوفی فرد و مادر گرامی ایشان را با اولیاء و حضرت زینب(سلام الله علیها) محشور کند، گفت: مادران شهدا با صبر و حوصله‌ی ۳۰ الی ۳۵ سال خود، تفکر مقاومت و ایمان را در جامعه زنده نگه داشته اند.

بیشتر بخوانید   ارتقای سایت ایرانسل روستاهای نهبندان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها