مردم برای اهدای خون در خراسان جنوبی نوبت غیرحضوری بگیرند

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی: برای برون رفت از شیوع ویروس کرونا، مردم خراسان جنوبی می توانند برای اهدای خون نوبت غیر حضوری بگیرند تا استانداردهای انتقال خون در روزهای کرونایی رعایت و مردم نیز کمترین زمان را صرف اهدای خون کنند.

به گزارش “پیام خاوران “  محمدرضا عاملی،اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در استان خراسان جنوبی نیز کمتر شده است.

اهدای خون در استان ۲۵ درصد کاهش داشته است

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: از اول اسفندماه تا ۲۶ اسفند، یک هزار و ۴۴۶ مراجعه کننده داشته ایم که از این تعداد یک هزار و ۱۴۲ نفر خون اهداء کرده اند که از این تعداد ۷۰ نفر خانم و مابقی آقا بوده اند.

وی عنوان کرد: نیاز به اهدای خون در خراسان جنوبی بستگی به نیاز بیمارستان ها دارد ولی همزمان با شیوع کرونا ویروس تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون در استان ۲۵ درصد کاهش داشته است اما در وضعیت بحرانی نیستیم.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی بابیان اینکه همزمان با شیوع کرونا ویروس ذخایر خونی استان دچار تهدید نشده است، گفت: استان خراسان جنوبی مُعین استان سیستان و بلوچستان است و از ابتدای اسفندماه تا کنون چهار مرتبه به این استان خون ارسال شده است.

عاملی افزود: بیماران تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، سرطانی، سوانح و زنان و زایمان از گروه های دریافت کننده خون هستند و در این مدت انتقال خون خراسان جنوبی پاسخگوی ۱۰۰ درصدی نیازهای بیمارستان ها بوده است.

وی تاکید کرد: مردم خراسان جنوبی می توانند برای اهدای خون با شماره گیری ۳۲۴۳۳۱۱۹ نوبت غیر حضوری بگیرند، چراکه انتقال خون اصول بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را مبنی بر اینکه ازدحام جمعیتی نباشد را رعایت می کند.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: برای برون رفت از شیوع ویروس کرونا، مردم می توانند برای اهدای خون نوبت غیر حضوری بگیرند تا استانداردهای انتقال خون در شرایط روزهای کرونایی رعایت و مردم نیز کمترین زمان را صرف اهدای خون کنند.

بیشتر بخوانید   نرخ اهدای خون در خراسان جنوبی ۷ درصد کاهش یافت

عاملی بیان کرد: انتقال خون خراسان جنوبی تا پایان سال ۹۸ از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ شب ارائه خدمات خواهد داشت و تنها روز نخست عید تعطیلی هست.

منبع:شبستان

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها