امروز خراسان جنوبی مورد جدیدی از مبتلایان به ویروس کرونا نداشته است/۱۶۳ نفر آمار کل مبتلایان در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی را تا این لحظه ۱۶۳ نفر اعلام کرد.

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران ”  اظهار کرد: تا ظهر امروز آمار رسمی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی ۱۶۳ مورد مثبت اعلام شده است.

وی تعداد کل مبتلایان را تا این لحظه ۱۶۳ نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد ۱۵ نفر متاسفانه فوت شدند که ۷ فوتی مربوط به بیرجند، ۷ مورد فوتی طبس و یک مورد فوتی مربوط به قاین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تعداد بیماران ترخیص شده تا شب گذشته ۷۰ مورد و تعداد بیماران بستری ۶۴ نفر است.

دهقانی تصریح کر: از تعداد کل مبتلایان ۵۸ مورد در شهرستان بیرجند، ۲۲ مورد در شهرستان قاین، ۲۱ مورد در زیرکوه، ۱۴ مورد در فردوس، ۳۱ مورد در طبس، ۵ مورد در سرایان، ۴ مورد درمیان، ۵ مورد بشرویه، دو مورد سربیشه و یک مورد در نهبندان است.

وی بیان کرد: هیچ نقطه‌ای بدون آلودگی به کرونا در استان وجود ندارد و قطعا آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از افراد بستری شده در بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص مراقبت از خانواده فرد مبتلا به کرونا و جلوگیری از انتقال ویروس، بیان کرد: این خانواده‌ها از نظر بروز علائم توسط همکاران بهداشت چک می‌شوند و فرد مبتلا نیز تا ۱۴ روز شرایط قرنطینه خانگی را باید رعایت کند و به خانواده‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی تاکید کرد: مهمترین و بهترین کار ممکن در این شرایط رعایت نکات بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و مسافرت های بین شهری است.

بیشتر بخوانید   برگزاری جشنواره یاقوت سرخ در خراسان جنوبی

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها