فعالیت 20 خانه فرهنگ کار در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان پیشرو در تشکیل خانه های فرهنگ کار درواحدهای تولیدی در سطح ملی است گفت: در حال حاضر 20خانه فرهنگ کار در واحدهای تولیدی و صنعتی استان تشکیل شده است .

به گزارش“پیام خاوران “ غلامرضا اشرفی صبح امروز در بازدید از فعالیت های فرهنگی واحد های صنعتی استان اظهار داشت: بر اساس اعلام مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خراسان جنوبی یکی از استانهای موفق در تشکیل خانه های فرهنگ کار در واحدهای تولیدی و صنعتی در سال 98  معرفی شده است.

 

وی بااشاره به ماهیت تشکیل خانه فرهنگ کار در واحدهای تولیدی گفت: به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ کار و تلاش و توسعه نهادهای قانونی در خصوص ارتقاء فرهنگ کار و در راستای تحقق اهداف فرهنگی اقتصاد مقاومتی وبه منظور کاهش آسیب های اجتماعی خانواده های کارگران،خانه های فرهنگ کار و تلاش تشکیل شده است.

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  خراسان جنوبی بهره مندی کارگران و خانواده های آنان از امکانات و ظرفیت های فرهنگی، توسعه نهاد های مرتبط با ارتقاء فرهنگ کار، ارتقاء نشاط اجتماعی در جامعه کار و تلاش، توسعه فعالیت های فرهنگی در جامعه کار و تلاش، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، تقویت وجدان کاری و انضباط اجتماعی در محیط های کار و تولید از جمله اهداف تشکیل خانه های فرهنگ کار در واحدهای صنعتی وتولیدی است.

 

اشرفی  با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور موجب اختلال در ارائه خدمات حضوری به متقاضیان بیمه بیکاری در سراسر کشور شده است  افزود:  با تدبیر وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی و دفتر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری معاونت روابط کار وزارت تعا.ون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به صورت آنلاین در پرتال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید   افتتاح خانه فرهنگ خراسان جنوبی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی افزود: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به آدرس http://bimebikari.mcls.gov.ir/   به منظور عدم حضور متقاضیان در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مراکز کاریابی ها جهت ثبت نام بیمه بیکاری راه اندازی شده است.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها