افتتاح خانه فرهنگ خراسان جنوبی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان جنوبی خانه فرهنگ‌ بیرجند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت تکمیل شد.

به گزارش“پیام خاوران” ، علی فرخنده صبح امروز در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان در هشت شهرستان قاینات، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان است که قدمت آنها به سال ۸۴ برمی‌گردد. پایین‌ترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه تالار شهر در بیرجند با هفت درصد و بالاترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه مجتمع فرهنگی سربیشه با ۷۵ درصد پیشرفت است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۵۵ میلیارد تومان مصوب و  بخشی از آن محقق شده است.

فرخنده با بیان اینکه امروز خانه فرهنگ‌ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت تکمیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضتی در حوزه ساخت پروژه‌های فرهنگی در استان شکل گرفته است، عنوان کرد: سالن پلاتوی نهبندان و مجتمع فرهنگی سرایان و بشرویه نیز از محل اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان در حال اجرا است. در سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های فرهنگی استان مصوب شد که طی ۲ سال باید تخصیص یابد.

محمدمهدی اسماعیلی امروز ۱۳ آبان در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان اظهار داشت: امیدواریم این طرح مهم فرهنگی پرخیر و برکت و نویدبخش روزهای بهتر در حوزه مدیریت فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید   قدردانی از اقدامات کرونایی شرکت گاز خراسان جنوبی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار، مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و سایر دستگاه‌های فرهنگی، گفت: ما در این سفر قدم‌های نو برای حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی برخواهیم داشت.

وی برای حضور در جمع اصحاب هنر، رسانه، فعالیت‌های قرآنی، کانون‌های مساجد و … استان ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: این دیدارها بسیار راهگشا و امیدبخش بود و برای ما فضای همدلی را افزایش می‌داد که ان‌ شاء‌الله بتوانیم در مقابل این همت و پشتکار مردم استان قدم‌های مؤثرتری را در خراسان جنوبی برداریم و در سفرهای بعدی بتوانیم بخش مهمی از طرح‌های فرهنگی استان را به سرانجام برسانیم.

دستور وزیر فرهنگ و ارشاد بر تسریع ساخت مجتمع علامه فرزان بیرجند

محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در راستای سفر دو روزه به خراسان جنوبی از مجتمع فرهنگی هنری علامه فرزان بیرجند نیز بازدید کرد.

در این بازدید، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ادامه عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی هنری علامه فرزان بیرجند تاکید ویژه کرد و دستور داد که عملیات ساخت آن تسریع شود.

این سالن بر اثر حادثه آتش‌سوزی در سال ۱۳۹۶ دچار حریق شد و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت. زیربنای این مجمتع در دست ساخت یک هزار و ۳۷۲ متر مربع است و مساحت مجموع پروژه یک هزار و ۷۰۰ مترمربع پیش‌بینی شده است.

ظرفیت قبلی سالن ۳۸۰ صندلی بود که اکنون به ۶۰۰ صندلی افزایش یافته و سن گردان و پلاتو از دیگر ویژگی‌های سالن علامه فرزان است.

از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به خراسان جنوبی حضور در راه‌پیمایی ۱۳ آبان است.

بیشتر بخوانید   افتتاح و کلنگ زنی ۵۳۷ پروژه گازرسانی در دهه فجر در خراسان جنوبی

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها