نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تأمین مسکن برای مردم در اولویت وزارت راه و شهرسازی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تأمین مسکن برای مردم در اولویت برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی باشد و متأسفانه از نظر شهرسازی در شهرها، هر دولتی که بر سر کار آمده متناسب با سلیقه خود عمل کرده است.

به گزارش “پیام خاوران “، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران ارشد ادارات تابعه  وزارت راه و شهرسازی  درخراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از انقلاب در بحث راه و شهرسازی در سطح کشور کار فوق العاده‌ای انجام شده است اگرچه از نظر کمیت شهرسازی تا حد مطلوب فاصله داریم و نسبت کمیت در خراسان جنوبی و بعضی از استان‌های دیگر خیلی متناسب نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از نظر شهرسازی در شهرها، هر دولتی که بر سر کار آمده متناسب با سلیقه خود عمل کرده و حال آنکه برای هر شهری که می‌خواهد تازه ساخته شود، می‌توان طبق یک طرح جامع کارشناسی شده آنچنان پیش رفت که نتیجه آن مطلوب و قابل قبول باشد.

عبادی ادامه داد: هر دولتی که بر سر کار آمده در برخی از محله‌های شهر بیرجند، خیابان‌ها و میلان‌ها را بزرگ و وسیع و در برخی محله‌ها، آنقدر تنگ ساخته که مردم را دچار مشکل کرده است و پیدا است که زمین فروش‌ها و زمین خوارها در آن نقش داشته و ضوابطی که باید رعایت می‌شد، رعایت نشده است.

امام جمعه بیرجند مطرح کرد: از جهت گسترش شهری نیز اوضاع به همین منوال است اما اگر بخشی از زمین‌هایی که می خواست ساخته شود به برج اختصاص می‌دادند و در کوچه‌های تنگ و باریک برج ساخته نمی‌شد، هم برای زندگی مردم بهتر بود و هم به شکل و ظاهر بهتر شهر کمک می‌کرد پس آنچه اتفاق افتاده است نتیجه مطلوبی نیست و برابر یک نوع سلیقه بوده است.

بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری۳۰۰ میلیارد تومانی در تجهیزات مخابراتی خراسان جنوبی

وی اظهار داشت: گاهی اوقات عکس‌های هوایی که از شهر بیرجند منتشر می‌شود نگران کننده است و متأسفانه اگر در ساخت و سازها ضوابطی نیز قائل می‌شوند بعد از مدتی با جریمه  کردن فرد متخلف به قائله خاتمه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: از نظر کمیت کمبود داریم اما مشاهده می‌شود که وزارتخانه‌ای شش سال اشغال می‌شود و در پایان شش سال وزیر عنوان می‌کند که یکی از افتخارات ما این است که خشتی بر روی خشتی نگذاشته‌ایم و این درحالی است که هرجا بد و بیراه است نیز نثار فردی می‌کند که قبلا با ۵ میلیون افراد را صاحبخانه کرده است.

عبادی گفت: در یک طرح جامع کارشناسی شهری، هر محله‌ای که ساخته می‌شود به فضای سبز، اماکن ورزشی، مسجد و برنامه‌های فرهنگی نیازمند است اما آنچه اتفاق می‌افتد چیز دیگری است و بعد از ساخت محله‌ها، مسئولین به دنبال باقی قضایا می‌روند.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها