مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند در خراسان جنوبی اجرا می شود

استاندار خراسان جنوبی از آغاز مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: در این مرحله طرح فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند دنبال خواهد شد و مشاغل به سه دسته کم ریسک، متوسط و پرریسک تقسیم بندی می شوند. 

به گزارشپیام خاوران ” ، محمد صادق معتمدیان امشب  ر ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به مصوبات روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا و آغاز مرحله سوم طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: مشاغل کم ریسک و متوسط از بیست و سوم فروردین، فعالیت‌ شان را آغاز خواهند کرد اما مشاغل پر ریسک و همچنین اماکن عمومی مانند پارک ها و بوستان ها تا پایان فروردین ممنوع و تعطیل خواهند بود.

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی درباره فعالیت ادارات دولتی نیز گفت: ادارات دولتی از بیست و سوم فروردین با حضور دو سوم کارمندان خدمت رسانی به مردم را در دستور کار قرار می دهند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یک سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری یا مرخصی در منازل خواهند بود بیان کرد: ساعت کاری ادارات طبق مصوبه ستاد ملی، از بیست و سوم فروردین ۷ صبح الی ۱۴ بعدازظهر است.

معتمدیان  با اشاره به اینکه تمام  مدارس و دانشگاه ها به غیر از مقطع دکترا تا پایان فروردین تعطیل است تأکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در بخش عبور و مرور در ورودی شهر ها، همچنان از ورود افراد غیربومی به استان جلوگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی ، غافل نشدن از حوزه اقتصادی و معیشت مردم را یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون شک اولویت اول کشور، سلامت مردم است اما در کنار آن اولویت‌های زیستیِ دیگری مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی وجود دارند که در شرایط تحریم های ظالمانه و کاهش قیمت نفت باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید   کویرتایرسیاست های اقتصاد مقاومتی را برای خلق رکوردهای منحصر به فردملی محقق کرد

معتمدیان  با بیان اینکه اگر تولید در کشور آسیب ببیند، آثار زیانبارش بیشتر از کرونا خواهد بود افزود: مردم استان خراسان جنوبی همگام با سراسر کشور، همراهی و اتحاد خود را در این برهه از زمان به نمایش گذاشته اند که این نشانگر اعتماد بالای مردم به مسئولان است.

وی با اشاره به این که بیماری کرونا علیرغم ایجاد فاصله فیزیکی، دلها را به هم نزدیک کرده، افزود: کرونا موجب انسجام و تألیف قلوب میان ارکان و قوای مختلف نظام و مردم شده که نمونه این اتحاد و همدلی را در دفاع مقدس شاهد بودیم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها