نخستین معدن تمام مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کنسانتره کشور وارد فرابورس شد

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: شرکت زغال سنگ پروده طبس، بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران وارد فرابورس شد.

به گزارش “پیام خاوران “رمضان کریتی ثانی اظهار داشت: نخستین معدن تمام مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کنسانتره کشور موفق به کسب مجوز ورود به سرمایه فرابورس ایران شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی هلدینگ صدرتأمین به عنوان سهامدار عمده شرکت در راستای دستورالعمل‌های صادره از شستا، زمینه سازی و پیگیری لازم برای ورود شرکت زغال سنگ پروده طبس به فرابورس از سه ماهه دوم سال گذشته آغاز شد و با توجه به روند پیشرفت کار و تکمیل و ارائه اسناد مربوطه، این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور با سابقه صادرات این محصول، وارد فرابورس شده است.

وی افزود: امیدواریم با ورود شرکت به بازار سرمایه و مشارکت عمومی در حمایت و سهامداری، زمینه ساز توسعه گسترده معدنکاری زغال سنگ و صنایع وابسته شود.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به اهداف و مزایای این اقدام عنوان کرد: ورود به فرابورس مطمئناً گام بزرگ دیگری در مسیر اعتلای شرکت است که در نهایت منجر به افزایش شفافیت، کارایی و همچنین بهبود عملکرد جاری خواهد شد.

کریتی ثانی بیان کرد: شبکه بورس اوراق بهادار به‌عنوان بازوی اصلی بازار سرمایه علاوه بر تجهیز، جذب و هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا، نقش تأمین مالی بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی را نیز بر عهده دارد. پذیرش شرکت در فرابورس ضمن اینکه به توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی کمک می‌کند، گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را نیز به‌دنبال دارد.

وی تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند با خرید سهام عرضه شده، به صورت مستقیم در منافع تولید شریک باشند.

بیشتر بخوانید   استانداردهای لازم در معدن پروده 4 طبس درحد قابل قبول است

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به معافیت های مالیاتی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس عنوان کرد: ورود شرکت به این بازار به خاطر تمرکز سرمایه با هدف مشارکت در حقوق شرکت‌های پذیرش شده صورت گرفته و یک بازار هدفمند ایجاد می‌کند که امکان افزایش سرمایه فیزیکی را در مقایسه با شرکت های خارج از بورس، بسیار تسهیل کرده و هزینه‌های مرتبط با توسعه را کاهش می دهد. ضمن اینکه به روزرسانی ارزش واقعی شرکت می‌تواند نگاه و نگرش یک بازار متخصص را به آینده شرکت معطوف کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها