فرهنگ ایمانی مردم ایران چالش کرونا را به یک فرصت تبدیل کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در قضیه ویروس کرونا از خود نشان داده است فرهنگ متعالی ایرانی- اسلامی است که به یک فرصت بین المللی تبدیل شده است.

به گزارش “پیام خاوران” ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد با سعادت سراسر نور حضرت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: اگرچه ویروس کرونا خود را به صورت یک چالش نشان داد اما ذخیره‌های فرهنگ ایمانی آن را به یک فرصت بین المللی تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در ممکنات خیر محض و شر محض نیست بلکه ترکیبی از آن دو است بنابراین ویژگی مکتب ایمانی این است که شر را به خیر تبدیل می‌کند.

وی افزود: آنچه امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در قضیه ویروس کرونا از خود نشان داده است فرهنگ متعالی ایرانی- اسلامی است.

عبادی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در چهل سال گذشته در انواع صحنه‌های مبارزه با استکبار جهانی پیروز بوده و امروز نیز در جبهه فرهنگی این پیروزی را کسب کرد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: باید از این همه تلاش و زحمات افرادی که چه به صورت شغلی با ویروس کرونا درگیر هستند که می‌توان به پرستاران و کادر پزشکی اشاره کرد و چه ایثارگرانی که در قالب طلبه، بسیجی و حزب اللهی آنها را تنها نگذاشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی عنوان کرد: امروز آن کشورهایی که پز می‌دانند و ما را تحریم و تهدید می‌کردند و حتی خودشان متهم هستند که این ویروس کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است که به وسیله  خودشان انجام شده، در صحنه کارساز خود را نشان دادند  و رسوا شدند.

عبادی گفت: استکبار جهانی کارش آسیب زدن به بشر است و این همه بمب‌های اتمی، هیدروژنی و میکروبی را برای نابودی مردم می‌سازد، آنها در هر کجای کره زمین سلطه پیدا کنند زیرساخت‌ها را ویران و مردها و زن‌ها و بچه‌ها را می‌کشند و آواره می‌کنند آنگاه اسمش را تمدن لیبرالی می‌گذارند.

بیشتر بخوانید   ماموران شرکت گاز برای قرائت کنتور تا اطلاع ثانوی به درب منازل مراجعه نمی کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امروز که این ویروس کرونا خودش را نشان داد همان کشورهایی که ادعای متمدن بودن دارند دست به کارهای پست از جمله غارت و دزدی وسایل بهداشتی از یکدیگر زدند در حالی که با یکدیگر دوست هستند.

وی افزود: با اینکه ما تحریم بودیم و در جریان ویروس کرونا از دید آنها زمینگیر خواهیم شد اما ملاحظه کردید که ایمان چگونه خود را نشان داد و مردم با فرهنگ ایمانی خود چگونه به کمک یکدیگر شتافتند.

عبادی عنوان کرد: فرهنگ و ایمان کارساز است و این همان چیزی است که در این چهل سال در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، مردم ایران اسلامی از خود نشان داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  اظهار داشت: ارزش مجموعه فداکاری‌ها، از خود گذشتگی‌ها و ایثار مردم، بیش از آنی است که ما با بیان بخواهیم از آن تشکر کنیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها