مردم مراقب شیوع گسترده کرونا باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از مردم خراسان جنوبی خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از شیوع گسترده کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش “پیام حاوران “ ، دکتر دهقانی امروز در نشست خبری گفت: زندگی با کرونا را باید بپذیریم و این مردم مراقب شیوع گسترده کرونا باشندموضوعی است که تمام دنیا درگیر آن است و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان این ویروس را مدیریت کرد.

وی در خصوص علل شیوع مجدد و فراگیر این ویروس در استان افزود: ما دو پیک کرونا را در اواخر اسفند و اوایل فروردین پشت سر گذاشتیم و شروع مجدد مسافرت ها، حضور در تجمعات بدون ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و کاهش تعداد دفعات شست و شوی دست‌ها در شبانه روز سبب شده این ویروس در کشور و در استان ما گسترش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عملکرد ایران و استان ما در مبارزه با کرونا افتخار آمیز بود و امیدواریم با همکاری مجدد مردم همچون دو ماه اول شیوع کرونا، بتوانیم زندگی مسالمت آمیز و بدون خطر با این ویروس را تا درمان قطعی داشته باشیم.

دکتر دهقانی افزود: بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا هم که در منازلشان هستند توسط نیرو‌های ما کنترل می‌شوند و امکانات بهداشتی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: از ابتدای شیوع کرونا، بیمارستان‌های مشخص در استان برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی تعیین و جدا سازی بخش بیماران کرونایی از سایر بخش‌ها انجام شد تا روند رسیدگی به سایر بیماران در شرایط امن انجام شود.

احمدی افزود: تشویق شرکت‌های بومی استان برای تهیه ماسک و گان، آمادگی بخش ایزوله تنفسی برای پذیرش بیماران با علائم تنفسی، جابجایی متخصصان داخلی بین شهر‌های استان برای رسیدگی بهتر به بیماران و افزودن دستگاه‌های تخصصی بویژه تنفسی از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت کرونا و رسیدگی به بیماران از زمان شیوع کرونا تا کنون است.

بیشتر بخوانید   جشنی به وسعت مهربانی/نقاشی لبخند بر لبان بیماران سرطان پستان

وی با تأکید بر جدی گرفتن کرونا گفت: این بیماری به اتمام نرسیده و دو شهرستان بیرجند و نهبندان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها