کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف خراسان جنوبی

بازدید‌های میدانی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نشان می‌دهد میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین صنوف خراسان جنوبی کاهش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، نبی زاده مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی امروز در نشست این کمیته گفت: متاسفانه بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف از ۸۲ درصد به ۶۶ درصد کاهش یافته که نیاز است حساسیت اصناف در این زمینه بیشتر شود.

او  افزود: از ۲۳ فروردین تا کنون ۳۴ هزار و ۵۸۳ بازدید از واحد‌های صنفی استان انجام شده که ۲۴ هزار و ۸۱۹ مورد یعنی ۶۶ درصد آنان الزامات بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند.

نبی زاده ادامه داد: در این مدت طی بازدید‌های کارشناسان بهداشت محیط از ادامه فعالیت ۲۸۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی جلوگیری شده است.

مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی از اصناف خواست برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد موج دیگر کرونا در استان نباشیم.

نبی زاده همچنین با اشاره به اینکه آمار ابتلای خانوادگی به کرونا در استان افزایش یافته است گفت: اطلاع رسانی و تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی باید در بستر واقعیت‌های موجود کرونا اتفاق بیفتد تا خانواده‌ها و واحد‌های صنفی حساسیت بیشتری در رعایت بهداشت از خود نشان دهند.

او با تاکید بر فرهنگ سازی بهداشت فردی در جامعه افزود: آگاهی عمومی مردم در زمینه بیماری کرونا خوب است و بالای ۹۰ درصد آنان حضور در تجمع‌ها را خطرناک می‌دانند، اما رسانه‌ها باید تلاش کنند تا این آگاهی عمومی را تبدیل به فرهنگ و عمل کنند.

بیشتر بخوانید   ارزآوری 97 میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان جنوبی/ترانزیت کالا 79 درصد کاهش یافت

مدیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از تبلیغات محیطی برای آگاهی بخشی عمومی گفت: تبلیغات کنونی سطح شهر با محتوای “در خانه بمانیم” دیگر جوابگوی تغییر رفتار بهداشتی مردم نیست و باید با تبلیغات جدید و هشدار تجمع‌های خانوادگی و مراسم دسته جمعی، رفتار اجتماعی مردم را به سمت کاهش و مهار کرونا شکل داد.

دراین نشست همچنین از پلمب ۵ باب خانه سنتی و ۳ باب واحد صنفی بازی‌های رایانه‌ای خبر داده شد.

نظارت بیشتر بر نحوه رعایت بهداشت در بازار روزها، ناوگان اتوبوسرانی و مکان‌های عرضه میوه حاشیه شهر از دیگر خواسته‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها