پرداخت تسهیلات به ۱۶۲ طرح اشتغال‌زایی محرومان در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: ۱۶۲ طرح اشتغال‌زایی نیازمندان و محرومان طی سه ماه نخست امسال از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بهره‌مند شدند.

به گزارش “پیام خاوران “ رضا سلم‌آبادی اظهار داشت : یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد در کشور و در خراسان‌جنوبی توانمند سازی افراد از طریق خودکفایی و اشتغال‌زایی است که تاکنون نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان، گام بزرگی در توانمندسازی و به صورت طبیعی خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد است، افزود: از محل اعتبارات سال گذشته به ۱۶۲ طرح اشتغالزایی در استان توسط کمیته امداد خراسان‌جنوبی تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود : این طرح‌ها برای ۱۹۸ نفر ایجاد اشتغال کرده است که در مجموع ۴۲ طرح آن مربوط به مشاغل خانگی و ۱۲۰ طرح نیز از جمله طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد بوده است.

سلم‌آبادی گفت : طرح‌های سه ماهه سال ۹۹ نیز ۱۶۲ طرح شامل ۱۰ طرح کشاورزی، ۳ طرح صنایع دستی، ۳۷ طرح خدماتی، ۲۰ طرح صنفی و صنعتی، ۵ طرح پرورش طیور، ۳ طرح حمل و نقل و ۸ طرح مربوط به تولید فرش و گلیم و ۷۶ طرح دامداری است که در مجموع برای این طرح‌ها ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین در مورد فریضه زکات نیز بیان‌کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی تعداد عاملین زکات ۵۸۷ نفر و مبلغین در این فریضه را ۲۷۷ نفر هستند که با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده در موضوعاتی چون کمک معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت و بازسازی مسکن هزینه می‌شود، یادآور شد: امیدواریم شاهد افزایش پرداخت زکات از سوی کشاورزان خراسان جنوبی در راستای رفع نیاز محرومان باشیم.

بیشتر بخوانید   لزوم اصلاح حقوق و مزایای پرسنل شهرداری بیرجند/ توجه به امور پرسنلی در اولویت امور قرار گیرد

منبع:مهر

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها