افزایش آمار اهداکنندگان خون در روزهای تاسوعا و عاشورا

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به افزایش آمار اهدای خون بانوان نسبت به سال گذشته، گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال، اهدای خون در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش   “پیام خاوران” ابراهیم میری مقدم اظهار کرد: در تاسوعای امسال نیز ۲۰۹ نفر به مراکز انتقال خون استان برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۷۷  نفر، ۱۶۰ نفر مرد و ۱۷ نفر بانو و ۱۸ نفر از قاین و ۱۵۹ نفر از بیرجند بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در عاشورای امسال نیز تعداد ۲۶۷ نفر به مراکز خونگیری در بیرجند، طبس و قاین مراجعه داشتند که از  این تعداد ۱۴۲ نفر در شهرستان بیرجند بوده‌اند.

میری مقدم افزود: در شهرستان قاین نیز در روز عاشورا ۴۲ نفر مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: در شهرستان طبس نیز ۵۶ نفر برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

میری مقدم با اشاره به رشد اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: در مجموع اهداکنندگان خون در این دو روز، رشد داشته‌اند و آمار نشان‌دهنده رشد اهدای خون بانوان نسبت به سال گذشته است.

وی یادآور شد: افرادی که تا کنون موفق به اهدای خون در پویش نذر خون نشده‌اند می‌توانند تا پایان محرم و صفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اکنون دو مرکز اهدای خون در شهرستان بیرجند و یک مرکز در طبس، یک مرکز در فردوس و یک مرکز در قاین پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

بیشتر بخوانید   ۲۷۴ نفر تاسوعا و عاشورا در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها