معاون استاندار: مشکلات مناطق سیلزده خراسان جنوبی بزودی رفع می‌شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلات ناشی از سیل هفته گذشته در برخی مناطق استان تا چند روز آینده به طور کامل مرتفع می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، سید کمال الدین میرجعفریان در بازدید از روستاهای بخش مرکزی بیرجند افزود: بارندگی‌های هفته گذشته پنج شهرستان بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان و بخش‌هایی از شهرستان قاینات را متأثر ساخته است.

وی که به همراه جمعی از مدیران استانی و فرماندار بیرجند برای دومین مرتبه طی چند روز گذشته به منظور بازدید مناطق آسیب دیده از سیل به روستاهای بهدان و حسن‌آباد رفته بود، گفت: این بارندگی‌ها به محورهای مواصلاتی، قنوات، زیرساخت‌های انشعابات آب و گاز و برخی واحدهای مسکونی خسارت‌هایی را وارد کرده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بلافاصله بعد از وقوع بارش‌ها، اکیپ‌های امدادی در مناطق مختلف استان مستقر شدند و به خدمات‌دهی پرداخته‌اند.

وی متذکر شد: نیازهای اضطراری مردم در مناطق خسارت دیده، در همان ۷۲ ساعت اولیه تأمین شده است.

میرجعفریان گفت: بازگشایی محورها، رفع اتفاق از شبکه‌های آب و گاز، تأمین آب بهداشتی و اقلام مورد نیاز مردم از جمله اقداماتی بود که در همان ساعت‌های اولیه وقوع سیل انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حجم بارندگی‌های هفته گذشته ۵۰ میلیمتر برآورد شده است گفت: آسیب‌های ناشی از سیل ارزیابی شده و خسارت‌ها برای جبران و رسیدگی به مرور برآورد می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر بسیج همه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مدیریت‌های بحران شهرستان‌های آسیب دیده از سیل اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های متولی، تمامی امکانات و تجهیزات در اختیار خود را در مناطق خسارت دیده، مستقر کرده‌اند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده، مشکلات باقیمانده به طور کامل برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید   برق پایدار به روستای جلاران شهرستان درمیان رسید

میرجعفریان ادامه داد: بازسازی و ترمیم واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده از سیل نیز در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد.

براساس تفاهم‌نامه‌ای که تیرماه امسال بین استانداری و بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران منعقد شد و طی آن تمامی واحدهای مسکونی روستایی استان (۸۶ و ۶۰۰ هزار واحد) از بیمه رایگان حوادث برخوردار شدند، مستحدثات و لوازم موجود در همه واحدهایی که در این سیل خسارت دیده‌اند تا سقف ۳۰ میلیون تومان از بیمه حوادث بهره‌مند می‌شوند.

سامانه بارشی از روز یکشنبه دوم شهریورماه در استان خراسان جنوبی فعال شد که اوج فعالیت آن روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بود و تا صبح پنجشنبه ادامه داشت.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیشترین مشکلات و خسارات ناشی از بارش‌های رگباری اخیر در شهرستان‌های بیرجند و خوسف به ویژه مناطق روستایی گزارش شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها