ارائه ۱۷۰ گزارش مردمی از تخلفات در سامانه سجام

۱۷۰ گزارش مردمی از تخلفات و جرائم در خراسان جنوبی در سامانه سجام ثبت شده است.

به گزارش“پیام خاوران “ ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: تاکنون ۷۳۷نفر از اقشار مختلف مردم با عنوان دیده بان در سامانه سجام ثبت نام کردند تا با تشکیل ۶ هسته مردمی و همکاری ۷ گروه جهادی و سمن، قوه قضائیه را در پیشگیری ازوقوع جرم یاری کنند.

حجت الاسلام وحدانی نیا هدف از ایجاد بزرگترین شبکه اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم( سجام) را تعامل بیشتر مردم با دستگاه قضا و بهره گیری از مشارکت آنان در راستای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی، تقلیل جمعیت کیفری و پرونده‌های دادگستری وکنترل نامحسوس مجرمان و مناطق جرم خیز دانست.

وی گفت: در حال حاضر این سامانه به صورت شبانه روزی قابلیت دریافت محرمانه و غیرحضوری گزارش تخلفات مردمی در هر زمینه‌ای را دارد که این گزارش‌ها پس از بررسی و در صورت نداشتن نقص به دادستان محل وقوع جرم ارجاع داده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: تاکنون ۱۷۰ گزارش مردم از تخلفات با موضوعات مختلف در سامانه سجام ثبت شده است که ۶۴ گزارش به نتیجه رسیده است.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: بیشترین گزارش‌های مردمی مربوط به تخلفات با موضوع کرونا (شامل احتکار، گرانفروشی، تولید محصولات تقلبی و عدم رعایت بهداشت در سوپرمارکتهاو ..) و همچنین تخلفات مربوط به مفاسد و تخلفات اداری و مالی (شامل اختلاس، استفاده غیرمجاز از موقعیت شغلی، ترجیح روابط بر ضوابط و کوتاهی در حفظ اموال و اسناد دولتی و..) بوده است.

وی از علاقه مندان به مشارکت در این طرح، خواست برای اعلام آمادگی به سامانه جامع اطلاعات مردمی به آدرس sajam.adliran.ir مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید   مردم جامعه را در رسیدن انقلاب و تمدن نوین اسلامی یاری کنند

منبع:صداوسیما

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها