راه‌اندازی سامانه پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سامانه پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۸ به‌ منظور بهره مندی بنگاه‌های صادراتی راه‌اندازی شد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، عباس جرجانی به رسانه های گروهی اعلام کرد:  سامانه پرداخت تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۸، از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی و فرآیند پرداخت تسهیلات آن از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی طراحی و ایجاد شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه فرآیند پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی این بسته شامل مراحل ثبت درخواست، تایید درخواست، معرفی به بانک، پرداخت تسهیلات و نظارت در سامانه هماهنگ بهین یاب به نشانی www.behinyab.ir صورت می‌گیرد گفت: بر اساس ضوابط اعلامی، مشمولین این تسهیلات بر اساس عملکرد بازگشت ارز حاصل از صادرات، سوابق صادراتی، اولویت محصول صادراتی و کشورهای هدف تعیین می شوند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات ترجیحی تنها برای متقاضیانی است که اقدام به اخذ تسهیلات جدید می کنند و مشمول استمهال تسهیلات قبلی نخواهد بود، گفت: بانک های توسعه تعاون، توسعه صادرات ایران، صادرات ایران، پارسیان، کشاورزی و ایران-ونزوئلا بانک‌های عامل طرف قرارداد هستند که موضوع این بسته حمایتی به آن ها ابلاغ شده است.

جرجانی تصریح کرد: بنگاه‌های صادارتی استان خراسان جنوبی می‌توانند برای بهره‌مندی از تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۹۸ از طریق سایت بهین یاب و طبق فرآیند اعلام شده اقدام نمایند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده از این گونه تسهیلات ارزی صندوق منوط به عدم تبدیل ارز به ریال است، گفت: نرخ سود تسهیلات اعطایی بر اساس بسته فوق الذکر به صورت میانگین نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی و نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.

بیشتر بخوانید   پرداخت ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های کشاورزی

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها