اولین کاروان نذر آب ۳ وارد خراسان جنوبی شد

اولین کاروان نذر آب ۳ از استان یزد وارد خراسان جنوبی شد و فعالیت خود را روز پنجشنبه در شهرستان نهبندان آغاز کرد.

به گزارش “پیام خاوران “ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این کاروان با سه رویکرد خدمات سلامت محور، تامین آب شرب سالم و معیشت به ۳۲ روستای شهرستان مرزی نهبندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

محمدرضا رضایی افزود: این کاروان متشکل از ۱۷ نفر پزشک و کادر درمانی به مدت ۲ روز در روستای میغان شهرستان نهبندان مستقر است و به مردم منطقه خدمات ارائه می‌کند.

وی ویزیت بیماران، ارائه دارو رایگان، مشاوره زنان و زایمان، روانشناختی، غربالگری تست قند خون و فشار خون، ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا، تب سنجی و دندانپزشکی را از جمله فعالیت‌های کاروان نذر آب ۳ ذکر کرد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی و نوشت افزار از دیگر فعالیت‌های این کاروان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲۵ شهریور و ۱۵ مهر ماه نیز ۲ کاروان نذر آب ۳ از استان‌های اصفهان و خراسان رضوی وارد خراسان جنوبی می‌شوند و به ترتیب در شهرستان‌های خوسف و سربیشه مستقر خواهند شد.

وی اظهار داشت: این طرح ملی در راستای تحقق اهداف بشر دوستانه و خیرخواهانه و به منظور ارتقای سطح سلامت و کمک‌رسانی به مردم مناطق محروم اجرا می‌شود.

۶ هزار نفر در ۳۲ نقطه محروم روستایی خراسان جنوبی در ۲ مرحله اول اعزام کاروان‌های سلامت نذر آب خدمات رایگان دریافت کردند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

طرح ملی «نذر آب» از ۲ سال پیش و به دنبال تشدید خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد که در این طرح علاوه بر آب‌رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   امداد رسانی نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی به ۲۲ حادثه

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها