مدرسه ۱۲ کلاسه مهرشهر بیرجند دهه فجر به بهره برداری می رسد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از پیشرفت ۵۵ درصدی مدرسه مهرشهر بیرجند خبر داد و گفت: این مدرسه با تامین اعتبار دولتی دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش “پیام خاوران “ محمود چاوشان، اظهار کرد: با همکاری بنیاد قلم چی که وقف عام است دو مدرسه در شهرستان های نهبندان و درمیان به بهره برداری رسید.

وی  با بیان اینکه بنیاد قلم چی از سال ۹۷ تا کنون ساخت پنج مدرسه را در خراسان جنوبی آغاز کرده بود، گفت: پنجمین مدرسه با همکاری این بنیاد و نوسازی مدارس خراسان جنوبی امروز افتتاح می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از افتتاح مدرسه سه کلاسه طبسین سفلی نهبندان در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و ۱۷۰ متر مربع زیربنا خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این مدرسه ۲۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین و ۵۰ میلیون تومان از محل کمک های دولتی هزینه شده است.

چاوشان تصریح کرد: امروز هم مدرسه چهار کلاسه طبس مسینا درمیان در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع و ۲۵۵ متر زیربنا افتتاح می شود که سهم مشارکت خیرین ۲۵۶ میلیون تومان و سهم دولت حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه امسال بنیاد قلم چی تفاهم ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه را در مهرشهر بیرجند با اعتبار چهار میلیارد تومان منعقد کرده است، گفت: این بنیاد برای ساخت این مدرسه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعهد کرده است که تاکنون ۵۵۰ میلیون تومان توسط بنیاد قلم چی هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از پیشرفت ۵۵ درصدی مدرسه مهر شهر خبر داد و گفت: این مدرسه با تامین اعتبار دولتی دهه فجر امسال افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید   فضیلت و اعمال شب و روز نیمه شعبان

مردم برای ساخت مدرسه در طرح آجر به آجر مشارکت کنند

وی با اشاره به طرح آجر به آجر نوسازی مدارس، اظهار کرد: این طرح در راستای جمع آوری کمک های خرد مردمی است؛ پیش از این برای هر مدرسه سهم ۳۰ درصدی خیرین لازم بود اما هم اکنون با دو استراژی توسعه دامنه مشارکت ها و جمع آوری کمک های خرد مردم هیچ ممنوعیتی برا کمک های نقدی و غیرنقدی نیست و مردم با یک آجر هم می توانند در امر ساخت مدرسه همراهی کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از مشارکت و کمک های دانش آموزان، معلمان و کارمندان با همان حقوق ناچیز در طرح آجر به آجر خبر داد و گفت: همه مردم می توانند برای کمک در امر مدرسه سازی کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۶۹۶۵۵۶۷۶۶۴ نزد مجمع خیرین مدرسه ساز خاسان جنوبی واریز کنند.

منبع:شبستان

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها