۹۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به حوادث طبیعی داده شد

نماینده سازمان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به حوادث طبیعی کمک شده است گفت: در این کاروان نیز ۶۵۰ قلم دارو آورده شده است که ۵۰ میلیون تومان ارزش این دارو ها بوده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حسن اکبری صبح امروز در آئین رونمایی از هدایای خیرین و نیکوکاران هلال احمر خراسان رضوی در شهرستان سربیشه اظهار داشت: این طرح ۳ سال است که در مناطق متأثر از خشکسالی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این کاروان، تیمی کامل از پزشکان متخصص عمومی است افزود: بیماری شایع منطقه تب مالت است که ناشی از استفاده از لبنیات محلی است که در این راستا باید آموزش های لازم ارائه شود.

نماینده سازمان جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: تمامی مراجعان که مراجعه می کنند به دلیل فقر مالی نمی توانند هزینه درمان را بدهند و در این راستا تمامی فرایند درمان را در تهران دنبال می کنیم.

اکبری با بیان اینکه ارکان هلال احمر داوطلبان هستند تصریح کرد: کلیه این خدمات از محل کمک های مردمی جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به حوادث طبیعی کمک شده است خاطرنشان کرد: در این کاروان نیز ۶۵۰ قلم دارو آورده شده است که ۵۰ میلیون تومان ارزش این دارو ها بوده است.

سید مسعود هدایتی، مسئول اجرایی کاروان نذر آب ۳ نیز در این مراسم اظهار داشت: سومین مرحله از طرح آب ۳ در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه کاروان جمعیت هلال احمر خراسان‌ رضوی در ۳ محور ارائه خدمت می کنند افزود: این کاروان متشکل از ۳۰ نفر در بخش های درمان، تیم سحر، تدارکات و پشتیبانی به ارائه خدمات مختلف درمانی، آموزشی و فرهنگی می پردازد.

بیشتر بخوانید   برای دومین سال متوالی شرکت گاز خراسان جنوبی رتبه اول محور دولت الکترونیک را کسب کرد

مسئول اجرایی کاروان نذر آب ۳ با بیان اینکه در روز گذشته در روستای نازدشت حدود ۷۵۰ نفر خدمات دریافت کردند گفت: در بحث خدمات حمایتی و معیشتی کمک های خوبی شده است و ۲۳ تانکر آب تأمین و به شهرستان انتقال داده شده است تا در روستاهای نیازمند توزیع شود.

هدایتی به کمک های مردمی کاروان نذر آب ۳ اشاره کرد و افزود: ۵۵۰ بسته غذایی، ۴۰۰ کلمن آب، ۵۰ دستگاه بخاری، یک هزار و ۵۰۰ جفت کفش، ۵۰۰ بسته لوازم التحریر و ۴ هزار ثوب البسه از جمله اقلام اهدایی این کاروان در مناطق محروم است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۹ تانکر ۳ هزار لیتری و یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در روستاهای محروم جایگذاری می شود.

مسئول اجرایی کاروان نذر آب ۳ با بیان اینکه در مجموع ۱۶ میلیارد ریال خدمات کالایی به شهرستان سربیشه انتقال داده شده است گفت: همچنین خیرین تقبل کرده اند خدمات معیشتی را به همه روستاییان سولابست ارائه دهند‌.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها