بازار پرتلاطم قطعات لوازم یدکی خودرو در بیرجند/ تغییر قیمت‌ها به صورت ثانیه‌ای

یکی از کالاهایی که از ابتدای سال تاکنون چند مرتبه شاهد تغییر قیمت‌ها بوده‌است بازار لوازم یدکی قطعات خودرو است بازاری که به گفته مردم و کاسبان، روزهای پر تلاطمی دارد و گویی قیمت‌ها ثانیه به ثانیه افزایش می‌یابد.

به گزارش “پیام خاوران “، تلفن به صدا در می‌آید شهروندی پشت خط تلفن با گلایه از وضعیت قیمت‌ها در بازار قطعات خودرو می گوید: از شما می‌خواهم به عنوان رسانه سری به بازار قطعات خودرو بزنید و قیمت‌ها را بررسی کنید و از مسئولان بپرسید که افزایش قیمت‌ها تا کجا قرار است پیش رود.

 

این شهروند بیرجندی که بازار پر تلاطم خودرو را سبب روند صعودی قیمت لوازم یدکی می‌داند افزود: این موضوع حتی بازار تعمیر خودرو را هم تحت تاثیر قرار داده و کساد کرده است.

 

وی بیان کرد: در این اوضاع دیگر موضوع بی‌کیفیتی قطعات و لوازم یدکی مطرح نیست بلکه همین قطعات بی کیفیت هم کمیاب شده و برای تهیه یک قطعه باید هزینه بالایی پرداخت شود.

 

این شهروند بیرجندی عنوان کرد: قطعات پر مصرف خودرو مانند روغن موتور، لنت ترمز، دیسک صفحه کلاچ و فیلترها افزایش زیادی داشته و برخی از کارخانه‌های قطعه ساز به دلیل نبود مواد اولیه که از خارج تامین می‌شود از ارائه قطعات به بازار خودداری می‌کنند.

 

وی گفت: شاید امروز مردم برای تهیه لوازم‌ یدکی خودروی خود حاضر به پرداخت هزینه‌های سنگین باشند اما این روند همیشگی نخواهد بود و باید برای این بحران فکری کرد.

 

برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ تعدادی از رانندگان خودرو رفتیم که یکی از رانندگان گفت: گرانی در بازار لوازم یدکی بیداد می‌کند و توانمان برای خرید این کالا‌ها رو به کاهش است از مسئولان می‌خواهم بر بازار لوازم یدکی نظارت بیشتری داشته باشد تا بتوان قیمت‌ها را در این بازار کاهش داد.

بیشتر بخوانید   هشدار پلیس راه در خصوص کاهش دید افقی

 

اما مسئولان این صنف هم  افزایش قیمت‌ها را در بازار لوازم یدکی  خودرو، گرانی دلار و نوسانات دلار می‌دانند.

 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در بیرجند  ضمن تایید افزایش قیمت دربازار لوازم یدکی خودرو گفت: اوضاع قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی خودرو چندان مساعد نیست و به عبارتی آشفته بازار است و از ابتدای سال تاکنون چندین مرحله روزهای پر تلاطمی را به خود دیده است.

 

زیوری با بیان اینکه در این شرایط حساب و کتاب از دستمان در رفته است افزود: در این هشت ماه اخیر افزایش قیمت نه تنها در بازار قطعات خودرو بلکه در همه اقلام مصرفی مردم دیده می‌شود.

 

وی تغییر قیمتها در بازار لوازم یدکی خودرو را ثانیه‌ای اعلام کرد و ادامه داد: در طول دوران ۲۵ ساله کار در این حرفه هیچگاه شاهد این چنین روزهای پر تلاطمی در بازار قطعات خودرو نبوده‌ام.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو در بیرجند تصریح کرد:  فروشندگان قطعات خودرو سرگردان هستند و نمی‌دانند باید قطعه‌ای را که ندارند، خریداری کنند یا منتظر متعادل شدن بازار بمانند؟

 

زیوری افزود: یکی از مشکلات بازار لوازم یدکی خودرو این است که قیمت‌ها در مرکز کشور تعیین می‌شود و از دو سه هفته پیش تاکنون شاهد ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش قیمت قطعات خودرو بوده‌ایم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها