خراسان جنوبی به رتبه ششم کشور در کاهش تصادفات و ایمنی جاده‌ها ارتقاء یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کاهش ۳۱ درصدی آمار متوفیان حوادث جاده‌ای استان خبر داد وگفت: در بخش ایمنی و ترافیک با وجود همه تلاش‌ها از رتبه ۳۰ به رتبه ششم در کاهش تصادفات ارتقا یافته‌ایم.

به گزارش “پیام خاوران” ، اسدالله جلال‌زاده صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در هفته ایمنی حمل و نقل قرار داریم و به عنوان یادمان سوانح جاده‌ای روزی در سازمان ملل متحد به عنوان این روز نامگذاری شده و در ایران هفته‌ای به این نام نامگذاری شده است.

 

وی گفت: با توجه به اینکه در بخش حمل و نقل جاده‌ای همواره تصادفات داریم و در این حوادث تعدادی از هموطنان را از دست می‌دهیم  در این راستا این هفته  به این نام نامگذاری شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: همه ما در مجموعه راهداری و پلیس راه تلاشمان بر این است تا حوادث را کاهش دهیم.

 

جلال‌زاده عنوان کرد: سال گذشته تصافادت استان به علت رشد ترافیک بالای استان افزایش داشت و امسال با تلاش‌هایی که مجموعه ایمنی استان داشت علاوه بر اینکه جلوی رشد گرفته شد آمارها روبه کاهش نیز است.

 

بیشتر بخوانید 

اعلام برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در خراسان جنوبی

کاهش ۳۶ درصدی تردد جاده ای در خراسان جنوبی

وی تصریح کرد: تا این تاریخ تصادفات به نسبت پارسال رشد کمتری داشته  و در بخش ایمنی و ترافیک که شاخصه مهمی است با وجود همه تلاش‌ها از رتبه ۳۰ به رتبه ششم در کاهش تصادفات ارتقا یافته است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در بخش حمل و نقل رتبه دو کشوری را کسب کردیم که همه اینها در پی تلاش‌هایی است که مجموعه انجام داده و امیدواریم روزی داشته باشیم هیچ حادثه‌ای در جاده‌های کشور نداشته باشیم و تمام تلاش بر این موضوع خواهد بود.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند و استاندار خراسان جنوبی درگذشت پدر شهیدان خاتمی را تسلیت گفتند

 

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: هدف از نامگذاری این هفته ایجاد حساسیت در جامعه و مسئولان و متولیان امر برای کاهش حوادث ایمنی استان است.

 

سرهنگ رضایی گفت: از ابتدای سال در تصادفات رانندگی برون شهری در جاده‌‌های استان ۱۳۹ نفر فوت کردند که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش متوفیان بوده و یک هزار و ۶۴۴ نفر مجروح داشتیم که کاهش ۳۰ درصدی مجروحین را شاهد بودیم.

 

وی افزود: نیمی از تصادفات سطح حوزه راهها بر اثر واژگونی رخ می‌دهد و اقدامات خوبی در راستا جلوگیری از این امر انجام شده است.

 

جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. (کلیک کنید)

 

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۴۷ درصد حوادث استان در راه‌های روستایی رخ می‌دهد که برای این موضوع نیز اقداماتی انجام شده و روز گذشته طرحی در دو روستای حاشیه بیرجند از جمله امیراباد و چهکند بین موتورسواران اجرا شد که در راستای طرح ارتقای ایمنی موتورسوران  ۲۰۰ کلاه ایمنی و کتابچه ایمنی عبور و مرور موتور سیکلت  بین مردم توزیع شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها