خراسان جنوبی جایگاه سوم کشور در طرح امداد و نجات نوروزی کسب کرد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: خراسان جنوبی از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی به لحاظ تعداد حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط هلال احمر، جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

به گزارش ” پیام خاوران ” مهدی ولی پور ظهر امروز در جریان سفر به خراسان جنوبی وبازدید از پایگاههای امداد ونجات اظهار داشت:از۵هزار و۴۴۸ نفر از مسافران در ورودی مرزهای کشور که دارای علائم بودند تست PCR انجام شده است.

وی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی  که از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز شده، تاکنون ، هزار و ۲۵۹ مورد عملیات رااجرا که در این عملیات‌ها به ۵ هزار و ۵۰۵ نفر حادثه دیده ، امدادرسانی کرده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ازحوادث جاده ای ، سیلاب ، حوادث کوهستان ، دریا و شهری از جمله موارد تحت پوشش امدادگران جمعیت هلال احمر برشمرد وخاطرنشان کرد: در این عملیات ها، ۷۳۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۴۷۰ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

ولی پور با بیان اینکه ۶۵ درصد از کل ماموریت های انجام شده از سوی هلال احمر مربوط به سوانح ترافیکی بوده است افزود: امدادگران و نجاتگران هلال احمر به مصدومان ۸۱۹ سانحه رانندگی امداد رسانی کرده و ۷۳۰ نفر را به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل کردند به علاوه در ۱۴۸ مورد عملیات نجات فنی ۱۹۵ نفر نجات و رهاسازی شدند.

وی به طرح مشارکت در مراقبت بهداشتی همراه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور تا  صبح امروزاشاره کرد وبیان کرد: در این مدت ۶۲ هزار و ۷۴۳ نفر از مسافران در ورودی مرزها کنترل شده و از ۱۲ هزار و ۴۴۸ نفر تست سریع کرونا گرفته شد.۵۴۴۸ نفر از مسافران هم که دارای علائم بودند تست PCR انجام شد.

بیشتر بخوانید   طعم عدالت به مردم چشانده شود/ با تخلفات به صورت قانونی برخورد شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مدت ۵۰ مورد حادثه جاده‌ای توسط نیرو‌های هلال احمر در خراسان جنوبی پوشش داده شده است گفت: خراسان جنوبی از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی به لحاظ تعداد حوادث جاده‌ای پوشش داده شده توسط هلال احمر، جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

انتهای پیام*/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها