لازمه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت انسان سالم و ماهر است

  • کدخبر: 25845
  • یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۰ - 13:58

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند است گفت: تربیت انسان مانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسی متعهد، ماهر و هنرمند است.

به گزارش “پیام خاوران” آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان که به مناسبت آغاز هفته معلم برگزار شد با بیان اینکه براساس اندیشه استعمارگران مطهری‌ها باید بمیرند تا شیاطین توانایی عرض اندام داشته باشند، اظهار داشت: روبه صفتان شیطان صفت وجود مطهری‌ها را بر نمی‌تابند و حذفشان می‌کنند.

وی  با اشاره به اینکه بشر گستاخ به اسوه‌های انسانی ظلم می‌کند، افزود: علامه مطهری نیز انسانی است که تمام سعی و تلاشش تربیت انسان و رهایی نسل بشر از چنگ دیو جهل و هدایت ایشان به قله‌های علم و معرفت دینی و خدایی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهید مطهری به عنوان شاگرد مکتب علوی بود و براساس معنای استنباط شده از قرآن کریم حضورت علی یک بشر عادی نیست و مافوق آن است و شخصیت آن حضرت به معنای واقعی کلمه اسوه انسانیت است.

عبادی با اشاره به اینکه تربیت انسان همانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسین متعهد، ماهر و هنرمند است و چنانچه نقصی بربنا و شخصیت بنای تربیت وارد شود مسئولیت متوجه مهندس آن است، ادامه داد: به همین جهت گفته می‌شود یک نصحیت و کلام درست معلم سرنوشت دانش آموز و جامعه را عوض کرده و تغییر می دهد.

وی در ادامه لازمه تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب را تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند دانست و تأکید کرد: این مربیان که هم خود به سمت قله‌های کمال حرکت می‌کنند و هم دست مربیان را گرفته و پابه پا به سمت این قله‌ها می برند از این رو باید گفت خوش به حال معلمانی که خود وارسته به مکارم اخلاق هستند و هم چون شمع می سوزند تا چراغ راه دانش آموزان شوند تا راه گم نکنند.

بیشتر بخوانید   آغاز مراسم دهه اول محرم در تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) به روایت تصویر

عبادی بیان کرد: از آنجا که هدف و غایت نظام تعلیم و تربیت در اسلام پرورش فطری انسان و هدایت او به قله‌های کمال است، بنابراین هر نوع کوتاهی در این فرآیند خطرناک است.

وی افزود: معلم در مسیر شناسایی، کشف، پرورش، هدایت و به فعل درآوردن استعدادهای دانش آموزان، سختی‌های فراوانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود تحمل می کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به شیوع کرونا و تداوم آموزش به دانش آموزان، گفت: معلمان در ایام سخت کرونا، بسیاری از سختی‌ها و مشقت‌ها را به جان خریدند تا لحظه ای فرآیند آموزش و پرورش مختل نشود و تا پای جان نیز برای انجام رسالت و ادای تکلیف تلاش کردند.

معلمان اسوه‌های صبر و ایثارند

مدیر کل آموزش و پرروش خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: معلم هنرمندی است که با سرانگشت تدبیر خود امید به آینده‌ای روشن را در دل دانش آموزان این سامان روشن می‌کند از این رو رسالتی بس حساس و خطیر معلمی دارد.

محمدعلی واقعی افزود: رویکرد آموزش و پرورش خراسان جنوبی ترویج اندیشه‌های این شهید والا مقام و آشنایی  نسل امروز با سیره عملی این معلم شهید است.

مدیر کل آموزش و پروش خراسان جنوبی، با اشاره به راهیابی 151 دانش آموز استان به مرحله دوم المپیاد علمی دانش آموزان کشور، تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در حوزه پرورشی و فرهنگی موفق به کسب رتبه نخست کشور در شاخص‌های عمومی و اختصاصی این حوزه شده است.

واقعی، اظهار داشت: معلمین در فرآیند  تعلیم و تربیت نسل امروز رسالتی خطیر بر دوش دارند و باید در این زمینه به شاخصه‌های تربیتی در کنار تحصیل توجه ویژه ای داشه باشند.

بیشتر بخوانید   تأکید بر تأمین سلامت مردم در شیوه اجرای برنامه‌ شب‌های قدر

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با تأکید بر اینکه باید علم و اخلاق در کنار هم رشد یابد، افزود:  باید نسلی مومن، متعهد، توانمند، ماهر  انقلابی تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم تا در آینده ای نزدیک اداره کشور را به دست بگیرند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها