بیش از ۳۱ هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۳۱ هزار و ۴۵۳ کودک در استان غربال شدند که از این تعداد ۲ هزار کودک به سطح دو غربالگری ارجاع داده شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، علی عرب نژاد در بازدید از مراکز غربالگری اظهار داشت: علیرغم شیوع بیماری کرونا با پیگیری‌ها و برنامه ریزی و نظارت هرچه بیشتر در سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۵۳ کودک در استان غربال شدند.

وی افزود: ۲ هزار و ۲۶ کودک به سطح دو غربالگری و هزار و چهار کودک دارای اختلال بینایی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برنامه غربالگری بینایی به صورت مستمر در پایگاه‌های دائمی تا پایان سال اجرا می‌شود و برای کودکان ارجاعی و شناسایی شده اقداماتی نظیر معرفی به بیمارستان خاتم الانبیا مشهد انجام می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر استان خراسان جنوبی دارای ۱۳ دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه می‌باشد. همچنین تعداد ۴۴ پایگاه دائمی و ۶۸۰ پایگاه غیر دائمی در استان در حال ارائه خدمت به همشهریان عزیز می‌باشند. همچنین در حال حاضر ۴۵ مجری غربالگری آموزش دیده، ۱۵ مسئول پیگیری، ۲۴ اپتومتریست و ۲ چشم پزشک دراستان در برنامه همکاری دارند.

عرب نژاد عنوان کرد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال در طول سال در پایگاه‌های دائمی تحت نظارت بهزیستی و در زمان سراسری، برنامه درپایگاه‌های غیر دائمی در شهرستان‌ها انجام می‌شود که در سال ۹۹ تعداد ۳۰۶ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مرحله نخست مرمت و بازسازی راهدارخانه شوسف به اتمام رسید

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها