انتخابات در ۳۱ شهر و ۹۱۶ روستای استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات در ۳۱ شهر و ۹۱۶ روستای استان برگزار می‌شود گفت: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت چهار رکن اساسی در انتخابات است.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، چهار رکن اساسی در انتخابات است که در دو رکن سلامت و امنیت، مسئولیت مستقیم به عهده وزارت کشور است.

وی افزود: برای حفظ سلامت انتخابات تمام تلاشمان بر این است که از آرای مردم که به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) حق الناس است، صیانت کنیم و علاوه بر آن شرایط را برای حفظ سلامت مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا، مهیا کنیم که در هر دو زمینه اقدامات لازم صورت گرفته و آمادگی کامل داریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شوراهای تأمین استان و شهرستان‌ها، دستگاه‌های قضایی، حوزه‌های امنیتی و غیره نیز آمادگی لازم برای تأمین امنیت انتخابات را دارند و علی‌رغم فشارهای تبلیغاتی دشمنان از خارج مرزهای کشور برای بی‌انگیزه کردن مردم، مشارکت نخبگان برای حضور در عرصه رقابت در انتخابات، به نسبت دوره‌های گذشته افزایش داشته و انتخابات در ۳۱ شهر و ۹۱۶ روستای استان برگزار می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه نرخ مشارکت مردم خراسان جنوبی در همه دوره‌های انتخابات ۸ تا ۱۰ درصد بیش از میانگین کشوری بوده است، ادامه داد: ما در کشور ۱۲۰ حزب داریم که ۶ هزار دفتر در سطح کشور دارند و ۱۲۰ شعبه حزبی هم در مراکز استان‌ها فعال هستند که افراد زیادی از نخبگان جامعه به عضویت این احزاب درآمده اند و این ظرفیت باید به همراه متنفذین، نهادهای اجتماعی مدنی و غیره به عنوان تریبون داران نظام برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات وقت بگذارند.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند هر رای ما در آینده کشور تأثیرگذار است و اگر ما در انتخابات مشارکت داشته باشیم در مدیریت کشور سهیم می‌شویم و کمک می‌کنیم که بهترین‌ها بر کرسی بنشینند.

بیشتر بخوانید   برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان بیرجند کجا برویم؟

استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی با وجود ذخایر غنی مس، بنتونیت، بازالت، سیلیس، آهن، گرانیت، زغال‌سنگ و غیره به بهشت معادن معروف است و در زمینه ذخایر طلا تاکنون ۴ معدن اکتشاف شده دارد که در دست فرآوری است و همین چند وقت پیش از شمش طلای استان رونمایی شد و واحد فرآوری طلا به‌زودی افتتاح می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه مرز ماهیرود در دوره تحریم‌ها و محدودیت‌های کرونایی به مبادلات مرزی کمک کرده و در اشتغال مرزنشینان مؤثر بوده است گفت: در یک سال گذشته رشد ۳۰ درصدی صادرات از مرز استان را داشته‌ایم و با وجود این مرز طولانی در امنیت سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را داریم.

وی بیان کرد: ستاد توسعه خاوران به عنوان یک طرح ابتکاری، راه‌اندازی شد تا تمامی عوامل تأثیرگذار در توسعه را دور یک میز جمع کند و معرفی استان به سرمایه‌گذاران، برقراری ارتباط با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری، شناسایی نقطه به نقطه استان، حذف بروکراسی‌های اداری و استعلام‌های زمان بر، تهیه طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی، صدور مجوزهای بی‌نام برای نخستین بار در کشور و کمک به راه‌اندازی واحدهای تولیدی مرتبط با ظرفیت‌های استان اقداماتی است که در ستاد توسعه خاوران انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: هر سرمایه‌گذاری که مراجعه کند، ظرف مدت یک هفته مجوزها را دریافت می‌کند و می‌تواند مقدمات کار را برای فعالیت خود فراهم کند و چنانچه طرح توسط خود سرمایه‌گذار ارائه شود، چنانچه دارای توجیه اقتصادی باشد، ظرف مدت دو هفته استعلام‌ها را دریافت می‌کند و می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

ملانوری یادآور شد: ظرف همین مدتی که از شروع به کار ستاد توسعه خاوران گذشته، بخش خصوصی در نخستین گام ۸۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده که این رقم معادل ۵۰ درصد کل اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته است و با رایزنی‌هایی که صورت گرفته در ادامه کار در هفته پیش‌رو هم شاهد سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید   گام دوم انقلاب گام جهش است/ گام دوم انقلاب نقشه راه مسئولان و جوانان است

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها