‌مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد‌

نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی و متکی بر آرای مردم است و ۲۸ خردادماه امسال مردم با حضور باشکوه خود پای صندوق‌های رأی علاوه بر اعلام وفاوداری خود به نظام، مشت محکمی بر دهان دشمنان نیز خواهند زد.

به گزارش “پیام خاوران“، نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی و متکی بر آرای مردم است و 28 خرداد ماه امسال دو کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط حساس فعلی حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات حائز اهمیت بوده و جلوه ای از اقتدار نظام است.

مشارکت مردم در هر کشور باعث بالا رفتن قدرت سیاسی آن کشور می شود و در این برهه زمانی، دوستان و دشمنان نظام نگاهشان به این انتخابات است که چگونه مردم با حضورشان در آن از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت می کنند.

در شرایط فعلی که کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه با مشکلاتی اقتصادی روبه رو است مردم با حضور باشکوه خود پای صندوق‌های رأی علاوه بر اعلام وفاوداری خود به نظام، مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد.

آنچه از گوشه و کنار شهرستان‌های استان هم به گوش می‌رسد این است که هرچه به انتخابات نزدیک تر می‌شویم رفت و آمدهای داوطلبان شورا با مردم و با فعالان فضای مجازی نیز بیشتر می‌شود تا بتوانند از این طریق بیشتر خود را به مردم معرفی کنند.

حضور بیش از 16 هزار رای اولی در پای صندوق ‌های رأی

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: 569 هزار و 627 نفر از جمعیت استان واجد شرایط حضور در انتخابات هستند که از این تعداد 288 هزار و 648 نفر را آقایان و 280 هزار و 979 نفر را خانم ها تشکیل می دهند.

ناصر خوش خبر بیان کرد: آمار رأی اولی‌های استان نیز 16 هزار و 348 نفر است که از این تعداد 8 هزار و 311 نفر پسران و 8 هزار و 37 نفر دختران هستند.

بیشتر بخوانید   نماینده نهبندان: مرز ماهیرود باید به خط راه آهن متصل شود

وی به موضوع افزایش شعب اخذ رأی با هدف رعایت موازین بهداشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: برای برگزاری انتخابات 28 خرداد 987 شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در استان برپا می شود.

به گفته وی، در کنار شعبی که در ادوار گذشته با تراکم جمعیت مواجه بودند، شعبه دیگری تعبیه شده است تا مردم بتوانند در کمال آرامش در محل اخذ رأی حضور پیدا کنند، البته در صورت امکان، برخی از شعب در فضای باز برپا می شود.

خوش خبر تعداد روستاهای واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا را 918 منطقه بیان کرد و افزود: از 5 هزار و 363 نامزد انتخاباتی، 90 نفر انصراف دادند و 5 هزار و 273 نفر تا اعلام آمار نهایی افراد تأیید شده تا 15 خرداد در فهرست نامزدهای انتخاباتی قرار دارند.

نیروهای پلیس در خراسان جنوبی با آمادگی کامل در انتخابات حضور خواهند داشت

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی نیز گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، پشتوانه قدرتمند منتخب مردم برای خدمت گذاری به ملت ایران اسلامی خواهد بود.

سردار ناصر فرشید اظهار داشت: از افرادی که در انتخابات شرکت کرده اند و طرفداران آن ها انتظار داریم که حرمت‌ها را حفظ کنند و از بداخلاقی و یا تخریب کاندیداهای رقیب خودداری کنند.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی برابر قانون بحث تأمین امنیت انتخابات را قبل، حین و بعد از انتخابات بر عهده دارد و نیروهای پلیس در خراسان جنوبی اعم از کارکنان ستادی، اجرایی و پشتیبانی با آمادگی کامل در انتخابات حضور خواهند داشت.

ساماندهی تبلیغات کاندیداها برای حفظ سیما و منظر شهری امری ضروری است

بیشتر بخوانید   افزایش ۹ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان جنوبی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهردار ی بیرجند نیز با بیان این که ساماندهی تبلیغات کاندیداها برای حفظ سیما و منظر شهری امری ضروری است، اظهار کرد: 20 نقطه در سطح شهر برای نصب بنر کاندید‌اها در نظر گرفته شده که نامزد‌های انتخاباتی می توانند به صورت رایگان تبلیغات خود را در این نقاط انجام دهند.

جان آور با بیان اینکه نصب بنر تبلیغاتی بر روی مبلمان شهری تخلف است و نباید از سوی کاندید‌اها صورت بگیرد اظهار کرد: اگر کاندید‌اها بدون مجوز در قسمتی از شهر اقدام به نصب بنر کنند، بنر‌ها در اسرع وقت جمع آوری خواهد شد.

هرگونه تجمع انتخاباتی در مکان‌های سربسته ممنوع است

استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن های اجتماعات، تالار های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است، گفت: در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر 15 نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، 20 نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و 30 نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است.

حمید ملانوری از برگزاری انتخابات در 918 روستا و 31 شهر استان گفت و اظهار داشت: 987 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده و 474 شعبه سیار داریم که با عنایت به شرایط کرونایی و تأکید بر رعایت دستورالعمل ها، پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و تعداد تعرفه‌های پیش بینی شده نیز با احتساب 20 درصد بیش از ظرفیت 700 هزار تعرفه است.

بیشتر بخوانید   قدردانی بسیج کارخانجات کشور ازکویرتایردر اجرای رزمایش "دست یاریگر" و"کمکهای مومنانه"

وی با بیان اینکه مردم به اسم شخص، رأی نمی دهند بلکه به دنبال این هستند که بدانند کدام فرد یا گروه سیاسی، برنامه‌های بهتری برای خدمت به نظام دارد و بهتر می تواند توسعه را رقم بزند، گفت: نامزدهای انتخاباتی، گروه‌های سیاسی و طرفداران کاندیداها باید بر مدار قانون، عقلانیت، منافع مشترک مردم و منطقه پیش بروند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، از اهداف بلند انقلاب است، تاکید کرد: مشارکت مردم استان در انتخابات‌های گذشته، همواره بیش از میانگین کشوری بوده است.

هزینه انتخاب اشتباه در اول انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه امروز فضای مجازی دست دشمن است و بهترین خدمت به خودی، افزایش بصیرت است، افزود: از سویی اگر در کشور مدیریت ضعیف است، راه حل آن مشخص است، انقلاب اسلامی به مردم اختیار داده است که خدمتگذار را خود مردم تعیین کنند، چه نعمتی بالاتر از این که اگر خدمتگزار به میل شما نیست، بعد از چهار سال آن فرد را عوض کنند، انقلاب اسلامی خوبی صورت گرفته است، انتخاب خوبی هم باید صورت پذیرد.

آیت الله عبادی افزود :هزینه انتخاب اشتباه در اول انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی بود،کسانی می گویند رای ندهید، که ایران را تحریم می کنند، شخصیت‌های همچون شهید سلیمانی را ترور می کنند، مردم ایران را می کشند، هر چه بخواهید بدخواهی می کنند، همان‌ها می گویند رای ندهید، معنی آن چیست، یعنی کاری کنید که ما به شما مسلط شویم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها