حکایت کمبود مرغ بار دیگر در استان خراسان جنوبی تکرار شد

در حالی که دو روز است در برخی شهرستان‌های استان مردم از کمبود مرغ گلایه دارند اما مسئولان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی معتقد هستند در استان کمبود تولید مرغ نداریم.

به گزارش “پیام خاوران” داستان پرواز مرغ را دیگر این روزها همه از حفظ هستند چرا که سریال دنباله‌دار پرواز مرغ از سال گذشته در حالی مطرح شد که با افزایش قیمت‌ها آغاز شد و چند بار از سال گذشته تاکنون قیمت آن بالا و پایین رفت و مردم بارها از افزایش قیمت مرغ و کمبود این قلم گلایه داشتند تا اینکه در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به یک باره قیمت مرغ در سراسر کشور با قیمت ۲۴۹۰۰ تومان اعلام شد.

از فروردین‌ماه تاکنون بازار مرغ در استان خراسان جنوبی روزهای آرامی را سپری کرد تا اینکه از دو روز پیش تاکنون برخی از خبرها حکایت از کمیابی مرغ را دارند آن گونه که یکی از شهروندان بیرجندی با تماس با خبرنگار ما از کمیابی مرغ در نهبندان برایمان گفت.

این شهروند با تاکید بر اینکه روز گذشته وقتی برای خرید مرغ با قیمت تنظیم بازار که همان ۲۴۹۰۰ تومان است مراجعه کردم، با ویترین خالی از مرغ روبه‌رو شدم گفت: استان خراسان جنوبی در حالی نام قطب تولید مرغ را به یدک می‌کشد که امروز مردم به دنبال مرغ می‌گردند.

دیگر شهروند هم با تماس به یکی از خبرنگاران ما از کمبود مرغ در شهرستان فردوس حکایت کرد که خبرنگار ما برای بررسی بیشتر به سراغ تعدادی مراکز عرضه مرغ در بیرجند رفت.

در نخستین مرکزی که برای خرید مرغ در بیرجند مراجعه کردیم، در قفسه‌ها تعداد کمی مرغ وجود داشت اما فروشنده معتقد بود در یک چشم برهم زدنی این مقدار هم به پایان می‌رسد.

این عامل فروش مرغ در بیرجند از کمبود سهمیه مرغ از چند روز گذشته خبر داد و گفت: همان طور که در اخبار و رسانه‌های کشور هم شنیدیم در دیگر استان‌ها هم زمزمه کمبود مرغ وجود دارد لذا در بیرجند هم از دو روز گذشته سهمیه‌ای که برای ما به طور روزانه ارسال می‌شد کاهش دارد و ازسویی تقاضای مردم برای خرید این قلم افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید   از چالش مومو تا رفتن در حیاط خلوت فضای مجازی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: ما در استان خراسان جنوبی کمبود تولید مرغ نداریم چرا که میزان مرغ تولیدی ما میزان زیادی از آن مازاد بر مصرف مردم است که به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

احمد بیکس با بیان اینکه هر گاه قیمت مرغ در استان‌های همجوار نسبت به استان ما افزایش می‌یابد برخی افراد نسبت به خروج مرغ چه به صورت قانونی و غیرقانونی اقدام می‌کنند افزود: گاهی کشش بازار همسایه سبب می‌شود مرغ در استان روند کاهشی داشته باشد اما آن چه ما همیشه مد نظر داریم این است که اولویت نخست تامین مرغ مردم استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ  تنظیم بازار در سراسر کشور ۲۴۹۰۰ تومان است اما مرغ در بازار آزاد بیشتر از این است.

بیکس به مردم اطمینان خاطر داد تا نگران نباشند چرا که کمبود مرغ نداریم و از خریدهای غیرضروری اجتناب کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها