عدم بهره برداری کافی از ظرفیت ها، نتیجه فرصت سوزی در معرفی استان است

استاندار خراسان جنوبی گفت: فرصت سوزی در معرفی منابع غنی و محصولات منحصر به فرد استان باعث شده خراسان جنوبی جایگاه جهانی و حتی داخلی خود را به دست نیاورد و از ظرفیت های سرمایه گذاری برخوردار نشود. 

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری در جمع خبرنگاران به نقد و آسیب شناسی مشکلات و علل مؤثر در معرفی نشدن استان پرداخت.

به گفته وی؛ نام و عنوان به تنهایی برای استان امتیازآور نیست و تاثیری در رفاه مردم و توسعه ندارد، لذا باید در این زمینه برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

وی یکی از اهداف مهم در راه اندازی ستاد توسعه خاوران را معرفی استان و ظرفیت های آن برشمرد.

استاندار تصریح نمود: ستاد توسعه خاوران اگر بتواند توان، ذخایر و منابع استان را بیدار کند برای خراسان جنوبی کافی است.

به گفته وی؛ وقتی ظرفیت های خفته منطقه بیدار شود، توسعه اقتصادی اش راهش را پیدا می کند.

ملانوری خاطرنشان کرد: زمانی که توان ما خرج روزمرگی می شود، پاسخ درستی از فعالیت ها نمی بینیم، در نتیجه دور شدن از توسعه، به صورت پرشتاب اتفاق می افتد. 

وی با اشاره به این که خیلی ها درباره ظرفیت های استان، اطلاعات کافی ندارند، گفت: یک دلیل اصلی در این اتفاق، این است که رسانه ها، روابط عمومی ها و … در این زمینه خوب اقدام نکرده اند.

استاندار با تأکید بر نقش رسانه ها در زمینه آگاهی بخشی به جامعه درخصوص ظرفیت های استان، خاطرنشان کرد: خیلی از مردم از حجم تولید زرشک، این که فقط 8 درصد تولید استان فرآوری می شود، برای فرآوری این محصول چقدر سرمایه لازم داریم، ارزش واقعی و اقتصادی آن چقدر است و … اطلاعات درستی ندارند.

ملانوری ادامه داد: این که کمتر از 30 درصد 67 تن زعفران تولیدی استان، فرآوری می شود یا عناب، پنبه، مواد معدنی و … یا همین بنتونیتی که سرایان آن را به نام خود در کشور ثبت کرده ، آن طور که باید و شاید بهره برداری نمی شود، به جهت ناکافی بودن اطلاعات است.

بیشتر بخوانید   ارتش مصداق بارز «جُنُودُ بِإِذْنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعِیَّةِ» است

وی تأکید نمود: دانستن و اطلاعات دقیق، عامل مهمی برای تحریک، تحرک، برنامه ریزی و استفاده از این ظرفیت ها می باشد.

🔹به گفته وی؛ رسانه ها در این زمینه، نقشی بسیار مهم و کلیدی دارند.

استاندار به جایگاه رسانه ها در آگاهی بخشی تأکید کرد و گفت: اطلاع مسئولان از توقعات جامعه و برعکس آگاهی یافتن مردم از میزان توانایی، استعداد و منابع دولت، نتایج بهتری به همراه دارد.

ملانوری ادامه داد: تا زمانی که ارتباط ما با جامعه برقرار نشود و تا ندانیم جامعه از ما چه می خواهد و چه انتظاری دارد، هدف و موفقیتی حاصل نمی شود.

وی تأکید کرد: رسانه، نقش آگاهی بخشی و پیامبری دارد و می تواند بر اندیشه و افکار مردم تأثیر بگذارد و چنانچه بتواند بموقع، دقیق، شفاف و براساس نیاز جامعه نقش خود را ایفا نماید، اتفاق های بزرگی رقم می خورد.

به گفته وی؛ رسانه های استان در همه حوزه ها، کرونا، اقتصاد ، انتخابات و … خوب و شایسته اقدام نموده اند، اما انتظار این است که برای رسیدن به توسعه و پیشرفت، قوی تر کار شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها