برگزاری ۸۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماه اول امسال هشت هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: این استان در برگزاری دادگاه‌های آنلاین رتبه اول کشور را دارد

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای حوزه های قضائی قائن، فردوس، سرایان و خوسف و دادستان خوسف که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت ۷۴ درصدی مردم ولایتمدار خراسان جنوبی در انتخابات موجب افتخار است و این مسئولیت مدیران برای خدمت و حل مشکلات این مردم را دوچندان می کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر قوه قضاییه اصلاح شود کشور اصلاح می شود، گفت: باید تلاش و همت خود را بیشتر کنیم تا وظایف شرعی و قانونی که برعهده ما است را به نحو احسن انجام دهیم.

حمیدی ادامه داد: برای به سرانجام رسیدن تحول در قوه قضاییه نیازمند فعالیت جهادی همه قضات و کارکنان این مجموعه هستیم.

وی به محورهای تحول قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: باید نگاه درون بخشی را به برون سازمانی تغییر دهیم و باید دولت مشکل بیکاری را برطرف کند ولی ما هم احساس مسئولیت می کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید در قوه قضاییه منفعل باشیم، تصریح کرد: دادستان های باید مواجه ایجابی و فعال داشته باشند و به استقبال مشکلات و نابسامانی های اجتماعی بروند و جرم ها و آسیب های اجتماعی را کشف کند و مسائل را در متن جامعه دنبال و پیگیری کنند.

حمیدی بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها و امکانات قوه قضاییه برای حل مشکلات تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از امکانات قوه قضاییه به دنبال جرم زدایی از جامعه باشیم.

وی با اشاره به غلبه رویکرد دادخواست­محور به غلبه رویکرد گسترش‌دهنده عدل و حامی حقوق عمومی و آزادی­های مشروع در سند تحول قضایی، عنوان کرد: باید از نگرش­ قدیمی، غیر­پاسخگو و غیر­شفاف به نگرش هوشمند، پاسخگو و شفاف تغییر جهت دهیم و مدیران قضایی باید از گزارشات و نظرات مردمی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید   فرسودگی ۶۱ درصدی ناوگان مسافری در خراسان جنوبی

رئیسی کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولان قوه قضایی انقلابی باشند تا تحول در طراز انقلاب را شاهد باشیم، تأکید کرد: مبارزه با عوامل و ریشه های فساد باید در اولویت پیگیری و برخورد قضایی باشد.

حمیدی با اشاره به ضرورت نظارت هوشمند و همه جانبه بر حسن اجرای امور در قوه قضاییه، بیان کرد: بهره مندی از دانش های نوین و فناورانه به جای سیستم های سنتی از دیگر محورهای تحول گرای قوه قضاییه است و خوشبختانه سامانه های متعددی راه اندازی شده است که به شفافیت امور و اجرای سیاست های قوه قضاییه کمک می کند.

وی به برگزاری دادگاه های آنلاین در استان اشاره کرد و گفت: در سه ماه اول امسال هشت هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی برگزار شد و این استان در برگزاری دادگاه‌های آنلاین رتبه اول کشور را دارد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها