مانع از ورود ویروس کرونای هندی به استان شدیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز افتخار خراسان جنوبی و ستاد مدیریت کرونا این است که علی‌رغم اینکه ویروس هندی شایع شده توانسته‌ایم مانع از ورود این ویروس به استان شویم.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها در مدیریت و برگزاری هر چه بهتر انتخابات و حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات که تعیین کننده جریان انتخابات بود، باعث شد در 28 خردادماه در کل کشور یک افتخار بزرگ نصیب کشور ایران شود.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی نیز با اجرای سالم و حضور پرشور مردم در انتخابات رتبه نخست در بحث مشارکت، مشارکت 74 درصدی در انتخابات در کارنامه مردم ثبت شد.

وی افزود: در بحث مدیریت کرونا در انتخابات از ماه‌ها قبل در بحث برگزاری حضوری انتخابات تردید وجود داشت که نتیجه بر آن شد تا انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با بررسی‌های ستاد کرونا در تمام مراحل برگزاری انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد بیان کرد: در بحث ثبت نام و تبلیغات کاندیداها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت 100 درصد بوده است.

ملانوری تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات به صورت 100 درصد از ماسک استفاده کردند و همچنین درصد بالایی از مراجعین به شعب برای رأی دادن نیز از ماسک استفاده کردند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

وی با اشاره به مرز خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا فعالیت‌های اقتصادی با کشور افغانستان باید با جدیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود خاطرنشان کرد: چرا که مرز ماهیرود فعال‌ترین مرز است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث سپس شیوع ویروس هندی در کشور هندوستان بسیار مهم است و تلاش شده است، این ویروس از طریق مرز وارد کشور نشود یادآور شد: در این راستا در مرز ماهیرود پایانه مسافری کاملاً تعطیل شده و پایانه تجاری با مدیریت کامل فعال است.

بیشتر بخوانید   شرایط دریافت وام جهادکالا ویژه خبرنگاران اعلام شد/ افزایش 100 درصدی حداکثر مبلغ تسهیلات

ملانوری به درگیری گروه طالبان و افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: نا آرامی‌هایی که در کشور افغانستان است به سمت مرزها کشیده شده که در این راستا برای حفظ امنیت مرزها مصوبات و تدابیر امنیتی اندیشیده شده است.

وی با گلایه از برخی از سخنان غیرکارشناسانه که خارج از حیطه مسئولیت‌ها گفته می شود افزود: برخی اظهارنظر می‌کنند و بدون مشورت و هماهنگی سخن می‌گویند که بهتر است کسانی که مسئولیتی ندارند اظهارنظر نکنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برای بنده مبادلات مرزی اولویت است اما بنده در حوزه‌های دیگر نیز مسئولیت دارم گفت: امروز افتخار خراسان جنوبی و ستاد مدیریت کرونا این است که علیرغم اینکه ویروس هندی شایع شده است، اما توانسته ایم مانع از ورود این ویروس به استان شویم.

ملانوری با بیان اینکه در زمینه تأمین امنیت مرز و رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از ورود ویروس کرونای هندی تدابیر بسیار خوبی اندیشیده شده است بیان کرد: خوشبختانه در بحث حفظ امنیت مرز استان و مدیریت بهداشت و درمانی آمادگی کامل داریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت قرمز سه استان یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت قرمز این استان‌ها و تردد به خراسان جنوبی یک هشدار و زنگ خطر برای ما است که در این راستا باید ترددها از این استان‌ها به استان ما مدیریت شود.

ملانوری با اشاره به تغییر وضعیت کتابخانه‌های عمومی و مراکز تاریخی از گروه شغلی دو به سه بیان کرد: در بحث واکسیناسیون باید همه دستگاه‌های اداری و اجرایی امکانات خود را مانند روز انتخابات برای این امر در اختیار ستاد قرار دهند و از تمامی امکانات استان استفاده شود.

بیشتر بخوانید   بالاترین میزان گازرسانی به صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد در کشور مربوط به خراسان جنوبی است

وی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از ماسک یادآور شد: در حال حاضر جامعه احساس راحتی می‌کند و تصور می‌کنند تب کرونا خوابیده است و این عادی انگاری‌ها سبب می‌شود مجدد شاهد افزایش کرونا باشیم که در این راستا باید اقدامات لازم انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی به تزریق واکسن ایرانی کرونا به مقام معظم رهبری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این اقدام مقام معظم رهبری اعتماد بخشی را در جامعه ترویج کرد و هم به افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند قوت قلب داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها