حجم مبادلات مرزی درمرزماهیرود افزایش یافت/ماهیرودمحوراقتصادی و توسعه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی مرز را از محورهای اقتصادی و توسعه استان خواند و گفت:بر اساس آمارهای مستمر گمرکات استان، علیرغم همه مشکلات ناشی از تحریم ها، شیوع کرونا و اتفاقات افغانستان، حجم مبادلات مرزی در ماهیرود افزایش یافته است.

به گزارش  ” پیام خاوران“؛ حمید ملانوری ظهر امروز در بازدید از مرز ماهیرود با تأکید بر اهتمام دستگاه های در تسریع در روند اجرای پروژه ساختمان مرزبانی در جریان حضور در مرز ماهیرود،اظهار داشت: با همکاری و تعامل حوزه‌‌‌های راهداری و حمل و نقل جاده ای،گمرک، سازمان همیاری شهرداری ها و منطقه ویژه اقتصادی، باید ساختمان مرزبانی تا هفته آینده تکمیل شده، به بهره برداری برسد.

وی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این پروژه به نواقص موجود اشاره و تصريح کرد: با شتاب بخشیدن به روند اجرای کار، شاهد استقرار سریع تر مرزبانی در این ساختمان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی، مرز را از محورهای اقتصادی و توسعه استان خواند و گفت: همه باید تلاش‌ کنیم از این پیشران، حداکثر استفاده را ببریم.

ملانوری، از ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک استان با افغانستان، به عنوان درگاهی برای توسعه مبادلات مرزی کشور نام برد و اظهار داشت: بر اساس آمارهای مستمر گمرکات استان، علیرغم همه مشکلات ناشی از تحریم ها، شیوع کرونا و اتفاقات افغانستان، حجم مبادلات مرزی در ماهیرود افزایشی است.

وی از همه دستگاه های متولی که در تحقق این توفیق دخیل بوده اند، تشکر کرد و متذکر شد: اصرار ما بر فعال شدن پیشران های توسعه از جمله مرز، صرفاً به جهت انتفاع مردم استان می باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:  از جمله برنامه های جدی ما برای استفاده بهتر از منابع و ذخایر این است که اشتغال، معیشت، درآمد و رفاهیات مردم ارتقاء یابد.

وی  ادامه داد: یکی از اقداماتی که به طور جدی در استان دنبال می شود، نصب دستگاه XREY به منظور سرعت بخشیدن به کارها در مرز است.

بیشتر بخوانید   تجارت ایران با افغانستان در مرز ماهیرود ازسرگرفته شد

ملانوری تأکید کرد: این دستگاه، ضمن این که هزینه ها را کاهش می دهد، با کنترل ۱۲۰ کامیون در ساعت، حجم مبادلات مرزی و ترانزیت کالا را افزایش خواهد داد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بنا به اظهار نظر حوزه متولی، این دستگاه، ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

عملیات اجرایی نصب دستگاه تونل تصویربرداری(XREY) کانتینری در مرز ماهیرود آغاز شد

عملیات اجرایی احداث سوله نصب دستگاه تونل تصویری(XREY) کانتینری در مرز ماهیرود با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

این سوله به مساحت حدود هزار مترمربع به جهت نصب و راه اندازی دستگاه تونل تصویری(XREY) کانتینری و کامیونی اجرا می شود.

گمرکات استان قراداد ساخت دستگاه بازرسی ایکس ری کامیونی سریع نیمه ثابت مدل صیاد ( G63 گانتری) با دو انرژی Mev6 و Mev3 با قابلیت اسکن ساعتی ۱۲۰ دستگاه کامیون را با شرکت دانش بنیان پرتوسازان سلامت سپاهان منعقد کرده است.

این سیستم  با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال در مرز ماهیرود نصب و راه اندازی می شود.با نصب دستگاه ایکس‌ری، کامیون‌های حمل کالاهای صادراتی در محل اسکن می‌شوند که این اقدام، ضمن تسهیل و روان‌سازی در فرآیند صادرات، از قاچاق کالا جلوگیری می کند.

 بازديد از روند تكميل ساختمان مرزبانی در ماهيرود 

استاندار خراسان‌جنوبی با هدف بررسی شرایط و اطلاع از پیشرفت فیزیکی پروژه از روند تكميل ساختمان مرزبانی در ماهيرود بازدیدکرد.

این ساختمان به پیمانکاری سازمان همیاری شهرداری های استان و برای استقرار یگان حفاظتی مرزبانی در حال احداث است.

مرزبانی استان بعد از تکمیل عملیات اجرایی این ساختمان، نسبت به تجهیز آن اقدام خواهد کرد. این ساختمان با ۵۷۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۷۰ مترمربع احداث شده است واعتبار حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار  برای اجرای این پروژه سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید   پیگیری مطالبات استان ازبیرجند تا تهران/وزیران راه و شهرسازی، نیرو و صمت به استان سفر می کنند

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها