سالانه ۱۵ هزار برنامه فرهنگی مذهبی در خراسان جنوبی برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار عنوان برنامه توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استان برگزار می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام احمد ملایی در نشست خبری به مناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: این شورا سال ۱۳۵۹ با موافقت حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب از بلوک غرب و شرق متمایز شد و مردم سالاری و حکومت دینی را برقرار کرد، گفت: کسانی که به دنبال چپاول منابع نظام بودند، دشمنی خود را از همان ابتدای انقلاب علیه کشور آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم برای دفاع و پشتیبانی از نظام در قالب راهپیمایی ها و انتخابات مهمترین مولفه جمهوریت نظام است، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که نهاد مردمی است به دنبال مشارکت حداکثری مردم در مراسم و مناسبت های مذهبی، ملی و سیاسی است.

ملایی با اشاره به اینکه حدود ۱۷ مراسم ملی و مذهبی مهم در طول سال داریم که شورا وظیفه سازماندهی و برگزاری این مراسمات را برعهده دارد، ادامه داد: هیچ برنامه کلان فرهنگی و مذهبی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه شورا متولی است یا همکاری در آن دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد کاملا مردمی است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مناسبت های مذهبی را دنبال می‌کند و شورا برنامه ها و مناسبت های ملی را بیشتر دنبال می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای تبلیغات اسلامی متشکل از حدود ۱۷ نهاد رسمی است، افزود: در خراسان جنوبی این شورا حدود ۳۲ عضو دارد.

بیشتر بخوانید   راه ناهموار تولید در خراسان جنوبی/ سازمان های مانع تراش را بشناسید

وی با اشاره به اینکه شورا از آغاز هر مناسبت در ۳۰ نقطه استان در مناسبت های عادی و در دهه فجر ۱۰۰ نقطه استان ستاد تشکیل می دهد گفت: راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن در بیش از ۱۰۰ نقطه استان برگزار می شود.

ملایی با بیان اینکه تمامی اقدامات مناسبت ها را مردم انجام می‌دهند و نهادها تنها زمینه را فراهم می‌کنند، اظهارداشت: شورا افتخاری دارد که در لحظات حساسی که نظام نیاز داشته ورود خوبی داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل کرده است، افزود: این شورا تلاش دارد تا زمینه حضور مردم در مناسبت های ملی و مذهبی را به خوبی فراهم کند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن بسیار خوب و منظم برگزار شد، گفت: این راهپیمایی هم جلوه هایی از مشارکت مردم خلق کرد.

ملایی با بیان اینکه پشتیبان انقلاب مردم هستند، افزود: کار اصلی شورا را مردم انجام می‌دهند و شورا تنها زمینه حضور مردم را تسهیل می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای تبلیغات اسلامی موذن انقلاب است، گفت: هر جایی که نیاز است مردم پشتیبان وطن و نظام باشند، شورا فراخوان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر بیش از پنج هزار برنامه توسط نهادها و ستادهایی که ذیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل می گیرد برگزار می شود، گفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار عنوان برنامه توسط شورا برگزار می شود.

ملایی با بیان اینکه در شرایط کرونایی همه مناسبت ها برگزار شده است، افزود: بیشتر این برنامه ها در بستر فضای مجازی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید   ادای احترام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به مقام پروفسور گنجی

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها