آمادگی استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمر در مجتمع های خدماتی رفاهی وجود دارد

مدیرکل دفترسرمایه گذاری،نظارت بربهره برداری و امور آزادراههای سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت:براساس ضوابط موجود به هلال احمرواورژانس اعلام و ابلاغ شده که آمادگی استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمردر مجتمعهای خدماتی رفاهی وجود دارد

به گزارش” پیام خاوران “؛ حمید رضا شهرکی ثانوی صبح امروز در بازدید از گمرک مرزی ماهیرود سربیشه بر ورود بخش خصوصی به امداد جاده ای با وجود پایگاه های ساختارمند و منسجم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه فرصت های سرمایه گذاری استان در بخش حمل و نقل جاده ای رصد و بخش خصوصی فعال شود گفت: فعالان حمل و نقل جاده ای و سرمایه گذاران  با تشکیل اتاق فکر، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری را رصد کرده و بخش خصوصی را فعال کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر مطالعه سند های بالای دستی که فرصت های سرمایه گذاری استان در آن آمده تاکید کرد و افزود: با مطالعات دقیق و درست به دنبال جذب سرمایه گذار  برا گسترش مجتمع های خدماتی رفاهی برای استان باشید.

وی با تاکید بر این که با توجه به نیاز استان تعریف سرمایه گذاری ها باید ارائه شود، افزود: سند بالا دستی به عنوان سند مادر  ارائه می شود اما بومی سازی کردن آن مهم است.

شهرکی ثانوی با اشاره به اینکه ۳۳ درصد جمعیت خراسان جنوبی را روستائیان تشکیل می دهند افزود: در حوزه سرمایه گذاری بحث جمعیتی نیز لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در خدمات بین راهی دو عامل، سیستم حمل و نقل عمومی و تعاملات رفت و آمد جمعیت دیده شده است که بر اساس پراکندگی جمعیت و سبک زندگی مردم استان سرمایه گذاری در مجتمع های کوچک مقیاس یک پروژه راهبردی است.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: نگاه ملی به مرز "ماهیرود" سبب تقویت مبادلات تجاری می‌شود

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: بیان کرد: وجود مجتمع های خدماتی رفاهی باعث ایجاد رفاه در مراکز جمعیتی به خصوص در مسیر روستاها و سیستم حمل و نقل و زیر شاخه های آن باعث توسعه منطقه ای می شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه ها یادآور شد: با راه اندازی اتاق فکر و با حضور صاحبنظران، فعالان حمل و نقل و سرمایه گذاران ، ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی رصد و بخش خصوصی  فعال شود.

شهرکی همچنین در جلسه بررسی مسائل انجمن صنفی و سرمایه گذاران مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استان خراسان جنوبی، بر ضرورت ورود بخش خصوصی به امداد جاده ای با وجود پایگاه های ساختارمند و منسجم تاکید کرد و اظهارکرد: بر اساس ضوابط موجود به هلال احمر و اورژانس اعلام و ابلاغ شده که آمادگی استقرار پایگاه های اورژانس و هلال احمر در مجتمع های خدماتی رفاهی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه حل های رفع این مشکل ورود بخش خصوصی به بحث امداد جاده ای است ، تصریح کرد: طرح پیشنهادی در خصوص ارائه خدمات امداد جاده ای به بخش خصوصی تهیه شده با بررسی این طرح برای ورود بخش خصوصی در خراسان جنوبی برنامه ریزی انجام شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه های یادآور شد: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی  باید از حالت تک بعدی و تکیه بر  عرضه مواد سوختی و خدمات آن خارج شده و از ظرفیت های دیگر آن استفاده شود .

بیشتر بخوانید   6 ساعت جستجو برای یافتن جوان 21 ساله در ارتفاعات روستای رزگ بیرجند

در این نشست نمایندگان سرمایه گذاران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی  نیز مشکلات این بخش در استان خراسان جنوبی را ارائه کردند.

شهرکی در سفر به استان خراسان جنوبی از پایانه بار بیرجند، مجتمع های خدماتی  رفاهی  بین راهی در محور سربیشه -بیرجند و پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها