نقض پروتکل‌های بهداشتی در جامعه از طریق سامانه سجام گزارش شود

معاون دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌ها تهدید علیه بهداشت عمومی است گفت: هم استانی ها موارد نقض پروتکل‌ها را از طریق سجام گزارش دهید.

به گزارش “پیام خاوران، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأکیدات مستمر و همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا است که به نوعی از آن می‌توان به یک حکم حکومتی نام برد که فراتر از قانون است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از طرف دیگر ستاد ملی کرونا نیز به نوعی برگرفته شده و منبعث شده از شورای عالی امنیت ملی است که مصوبات شورای عالی امنیت ملی نیز بر اساس موازین قانونی لازم‌الاجرا و فراقانون است.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه این اشارات برای نشان دادن اهمیت لازم اجرا بودن دستورات ستاد ملی کرونا است، ادامه‌داد: متأسفانه بخش‌هایی از مردم به دلایل مختلف دچار خستگی شده و پروتکل‌های بهداشتی چون زدن ماسک و فاصله اجتماعی را مراعات نمی‌کنند.

نقض پروتکل‌ها تهدید علیه بهداشت عمومی است

وی بیان‌کرد: اگر کسی در این شرایط پروتکل‌های بهداشتی را مراعات نکند، کار او به نوعی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه است چرا که می‌تواند افراد زیادی را درگیر بیماری و این ویروس خطرناک و کشنده کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ماه محرم و عزاداری‌های این ماه گفت: متأسفانه برخی از روی احساس و با این استدلال که هدف وسیله را توجیه می‌کند، می‌خواهند مجالس عزاداری را به هر شیوه ممکن و با هر شرایطی برگزار کنند.

وحدانی نیا افزود: این در حالی است که مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید الگو و نمونه برای دیگران باشد و به عنوان مثال اگر تأکید ستاد کرونا بر برگزاری محافل در فضای باز است در همان فضای باز برگزار کنند.

بیشتر بخوانید   روزهای پر کار اما گریان پسته در فردوس/پسته فردوس دیگر خندان نیست

وی گفت: یکی از پیام‌های مکتب عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که در هر زمانی یک معروف و یک منکر جلوه می‌کند و در زمان ما و با توجه به شیوع بیماری کرونا عدم رعایت پروتکل‌ها و بهداشت عمومی با توجه به ضرورت حفظ جان مردم یک منکر محسوب نمی‌شود.

بی توجهی به پروتکل‌ها یک منکر اجتماعی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عدم رعایت ضوابط بهداشتی و تهدید علیه بهداشتی عمومی با توجه به کشنده بودن این ویروس خطرناک یک منکر اجتماعی محسوب می‌شود و عموم مردم وظیفه دارند در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وحدانی نیا با تأکید بر اینکه در وهله اول باید خودمان بر اساس معیارهای وجدانی مسائل بهداشتی را رعایت کنیم، اظهار کرد: اگر دیگران نیز خلاف پروتکل‌ها عمل کرده و بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند از طریق سامانه سجام و یا حضوری به دادستان‌ها گزارش دهید.

وی گفت: اگر کسی با علم و آگاهی نسبت به مبتلا بودن خودش در محافل حضور یابد و دیگران به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای را مبتلا کند، اقدام او نسبت به شخص خاص می‌تواند حتی عنوان قتل، تهدید به قتل و یا شروع به قتل داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها