عملکرد هیئتهای مذهبی خراسان جنوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: طبق نظارت‌ها عملکرد هیئت های مذهبی استان تا به امروز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش بوده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت‌الاسلام احمد رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قبل از ماه محرم جلسات توجیهی برای هیئت‌های مذهبی در زمینه شیوه رعایت پروتکل‌ها و سایر موارد مرتبط با عزاداری برگزار کردیم که پنج شهرستان را خود من حضور داشتم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از آنجایی که مراسم عزاداری اغلب در شب‌ها برگزار می‌شود، بیشتر هیئت‌ها برنامه را در فضای باز برگزار می‌کنند و ما نیز شب‌ها برای نظارت و شرکت در مراسم عزاداری به برخی از این هیئت‌ها سرکشی می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه هیئت‌های خراسان‌جنوبی مقید به رعایت پروتکل‌ها هستند، ادامه‌داد: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و برگزاری مراسم در ساعت مقرر از جمله مواردی است که این شب‌ها هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی رعایت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون عملکرد هیئت‌های مذهبی خراسان‌جنوبی در زمینه رعایت پروتکل‌ها رضایت بخش بوده و امیدواریم در اوج ایام عزا یعنی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز بر همین منوال پروتکل‌های بهداشتی توسط متولیان هیئت‌های مذهبی و عزاداران رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بسیاری از هیئت‌ها و مساجد و حسینیه‌هایی که فضای باز مناسبی ندارند نیز از ظرفیت مساجد و ورزشگاه‌های خراسان‌جنوبی استفاده کرده‌اند تا مردم با آرامش خاطر بیشتری عزاداری داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه بسیاری از مساجد چون مسجد باقرالعلوم (ع) نیز نماز را در فضای باز برگزار می‌کنند، یادآور شد: به عنوان مثال حسنیه گازاری‌های بیرجند که فضای باز مناسبی ندارد، مراسم عزاداری را در فضای باز یکی از مدارس برگزار می‌کند.

وی در زمینه احتمال تغییر در پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شدیدتر شدن اوضاع کرونایی گفت: اگر قرار بر تصمیم‌گیری در این خصوص باشد، امروز در ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری و ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید   فعالیت بیش از ۲۰ پزشک خانواده شهری و ۱۵۰ پزشک خانواده روستایی در خراسان جنوبی

منبع: مهر

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها