فعالیت بیش از ۲۰ پزشک خانواده شهری و ۱۵۰ پزشک خانواده روستایی در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند از فعالیت بیش از ۲۰ پزشک خانواده شهری و ۱۵۰ پزشک خانواده روستایی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید شایسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزانه سه هزار و ۴۰۰ از مردم خراسان جنوبی به پزشکان خانواده مراجعه می‌کنند و ویزیت می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند افزود: بیش از ۲۰ پزشک خانواده شهری و ۱۵۰ پزشک خانواده روستایی در خراسان جنوبی فعالیت دارند که ‌به ازای هر پزشک خانواده چهار هزار نفر تحت نظر بوده و خدمات‌دهی لازم در این خصوص را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ پزشکان خانواده به عنوان پزشک مرجع هر خانوار خراسان جنوبی به شمار می‌رود که با توجه به تشکیل پرونده سلامت هر یک از افراد لیستی از وضعیت سلامت جسمانی جامعه هدفشان در اختیار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:‌ با توجه به سابقه ۱۸ ساله اجرای طرح پزشک خانواده اعتماد لازم میان مردم با این پزشکان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد:‌ پرونده سلامت هر یک از افراد زیر پوشش این طرح به صورت الکترونیکی تعبیه شده و تمام اطلاعات وضعیت سلامت جسمی فرد از جمله نوع بیماری و یا داروهای مصرفی در اختیار است.

شایسته یادآور شد: با توجه به ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص پزشک خانواده هر پزشک باید به صورت مستمر وضعیت سلامت افراد زیر مجموعه خود را کنترل کند که این امر منجر به ردگیری بیماری‌های غیرواگیر همچون فشار خون و دیابت شده است.

وی تاکیدکرد:‌ بخش عمده موارد شناسایی شده بیماران دیابت و فشار خون در خراسان جنوبی ماحصل اجرای این طرح بوده که منجر به انجام اقدامات مداخلانه در فرصت مناسب شده است.

بیشتر بخوانید   شهرستان طبس ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگر دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی بیرجند افزود: برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر قاین از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده که نسبت به قبل از اجرای برنامه خدمات بهداشت ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: این برنامه در شهر فردوس از آذر ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ در ۲ شهر بیرجند و طبس نیز اجرایی خواهد شد.

شایسته با اشاره به اینکه ۹۶ مرکز خدمات سلامت مجری طرح پزشک خانواده در استان است عنوان کرد: ۳۲۶ خانه بهداشت، ۱۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۷۱ پایگاه سلامت شهری و روستایی در استان مشغول ارایه خدمت است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها