طرح احسان و اطعام حسینی در خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی گفت: با آغاز ماه محرم طرحی با عنوان اطعام حسینی برای کمک به نیازمندان و توزیع بسته‌های غذایی راه اندازی شده که در قالب آن ۷۲ آشپزخانه دایر شد.

به گزارش “پیام خاوران“، همه ساله همزمان با ماه محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان مردم مومن خراسان جنوبی مانند همه نقاط کشور رخت عزا بر تن کرده و سفره‌های نذری پهن می کنند.

امسال با توجه به شرایط کرونایی و جولان کرونا در همه نقاط کشور و به ویژه خراسان جنوبی پهن کردن سفره‌های اطعام نذری امکان پذیر نیست.

در این راستا کمیته امداد امام در ایام ماه محرم و صفر با دریافت مجوزهایی از دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آشپزخانه‌هایی در سطح استان ایجاد می کند.

در استان خراسان جنوبی نیز این آشپزخانه‌ها به نیت ۷۲ تن شهید کربلا و طبخ بیش از ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم و توزیع ۲۴ هزار سبد غذایی راه اندازی شده است.

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی ۷۲ آشپزخانه در طرح اطعام حسینی اظهار داشت: در این طرح پیش بینی می شود بیش از ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم طبخ شود.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح پیش بینی می شود بیش از ۲۴ هزار سبد غذایی توزیع شود افزود: این آشپزخانه‌ها به نیابت از ۷۲ تن شهید کربلا راه اندازی و تا ۱۵ مهرماه دایر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی به کمک‌های مردمی اشاره کرد و یادآور شد: پیش بینی می‌شود در این طرح ۲۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی در طرح احسان حسینی در استان جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید   رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی منصوب شد

سلم آبادی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح اطعام نیازمندان در شب تاسوعای به نام قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و در شب عاشورا به نام سید الشهدا اباعبدالله الحسین (ع) نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم و خیران می توانند برای مشارکت در اجرای این طرح از طریق شماره گیری کد دستوری #۰۵۶*۱*۸۸۷۷ و یا شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۱۰ بانک ملی اقدام کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها