حضور کاروان محرومیت زدایی میقات الرضا در روستای الله آباد طبس

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: همزمان با دهه سوم محرم الحرام در راستای محرومیت زدایی کاروان جهادی میقات الرضا در روستای الله آباد این شهرستان حضور یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کاروان جهادی میقات الرضا متشکل از کمیته های فرهنگی، مشاوره خانواده،کودک و نوجوان، بهداشت و سلامت، ساختمانی و تاسیسات در روستای الله آباد طبس به ارائه خدمت پرداخت.

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با بیان این خبر گفت: نیازسنجی و شناسایی خانواده های هدف چند روز قبل از اعزام گروه با همکاری روحانی روستا صورت می گیرد و جامعه هدف در این طرح، خانواده های نیازمند و محروم هستند.

وی یادآور شد: مشکلات خانواده و تربیت فرزند یکی از عوامل افزایش طلاق و عدم رضایتمندی زوجین از زندگی است که گروه جهادی میقات الرضا در این زمینه با اعزام مشاور ارشد خانواده و با ارائه خدمات بصورت تخصصی و عمومی در مناطق محروم سعی در کاهش این معضلات اجتماعی دارد.

مدیر آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با تاکید بر لزوم کار فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان اظهار داشت: کارشناسان کودک و نوجوان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل قصه گویی، نقاشی و کاردستی با مضامین اسلامی در جهت ارتقاء سطح معرفت آنها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حرکت می کنند.

قاسم زاده تصریح کرد: کارگروه سلامت با معاینه و سنجش حال عمومی افراد و معاینه دهان و دندان توصیه های لازم را جهت حفظ سلامت مردم ارائه می کند.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه ساختمانی و تاسیسات با انجام خدمات در این حوزه ها به خانواده های محروم و کم درآمد بخشی از مشکلات آنها را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید   تخصیص اعتبارات عمرانی در خراسان جنوبی افزایش می‌یابد

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)  طبس اظهار داشت: با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا، کارگروه آموزش با حضور دانشجو معلمان در چند جلسه به افزایش سطح علمی آنان خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها