کمبود ۴۸۰ کلاس درس در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی از کمبود ۴۸۰ کلاس درس در استان خبر داد و گفت: عمده مشكل كمبود فضای آموزشی خراسان جنوبی مربوط به مساكن مهر به خصوص در مرکز استان است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمود چاوشان در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه فی ما بین سازمان توسعه و تجهیز مدارس و سازمان بسیج سازندگی استان با هدف ایجاد قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در جهت رفع کمبود های زیرساختی فضاهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم اظهار کرد: در راستای کاهش نیازهای آموزش و پرورش در بحث تجهیز و احداث مدارس تکلیف داریم که از کلیه ظرفیت های در استان استفاده کنیم که گروه های جهادی نیز جزو همین ظرفیت ها محسوب می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه امسال با تشکیل گروه های جهادی تخصصی سرعت مرمت و احداث فضای های آموزش نسبت به قبل بیشتر خواهد شد، افزود: از ابتدای سال ۹۹ در بحث حذف مدارس کانکسی و غیراستاندار ۳۳ مدرسه با ۵۸ کلاس درس را در دستور کار قرار دادیم که تاکنون ۹۰ درصد این فضاهای آموزشی با همکاری گروه های جهادی حذف و فضای استاندارد جایگزین شد.

چاوشان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با دارا بودن سرانه فضای آموزشی حدود ۷ مترمربع در رتبه پنجم میزان سرانه کشور و بالاتر از میانگین فضای آموزشی کشور یعنی ۵.۳ قرار دارد، تصریح کرد: استاندارد فضای آموزشی در کشور نیز ۸.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

وی با بیان سرانه پایین فضای آموزشی در مساکن مهر استان، ادامه داد: مهمترین مشکل ما در زمینه کمبود فضاهای آموزشی در مساکن مهر به خصوص مرکز استان یا سرانه حدود چهار مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌ جنوبی از کمبود ۴۸۰ کلاس درس در سطح استان خبر داد و گفت: امیدواریم با کمک خیران  و ظرفیت های استانی بتوانیم هر چه سریعتر این کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید   حضور ۵۰ هزار همیار پلیس در طرح نوروزی خراسان جنوبی

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها