طرح توسعه بازار هنر “تو بافی” در بیرجند اجرا می شود

فرماندار بیرجند با بیان اینکه هنر «توبافی» نامزد دریافت مهر اصالت بین المللی است گفت: برای رونق هر چه بیشتر هنر پارچه بافی سنتی طرح توسعه بازار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اجرا می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علی ناصری  در حاشیه مراسم افتتاحیه کارگاه توبافی حاجی آباد شهرستان بیرجند بیان کرد: هنر توبافی از هنرهای اصیل و احیا شده‌ای در استان است.

وی با بیان اینکه توبافی پس از بافت فرش پر درآمدترین صنایع دستی خراسان جنوبی است، عنوان کرد: این هنر هم اکنون نامزد دریافت مهر اصالت بین المللی است.

فرماندار بیرجند با اشاره به راه اندازی اولین کارگاه توبافی جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بشر دوستانه و ایجاد اشتغال خانوارها در شهرستان بیرجند، افزود: این گام در راستای اهداف و برنامه های استان برداشته شده و بسیار قابل تقدیر است.

ناصری ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و جمعیت هلال احمر در تلاش است برای رونق هر چه بیشتر هنر پارچه بافی سنتی طرح توسعه بازار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ارتقاء کمی و کیفی کارگاه‌های پارچه بافی سنتی را اجرا کنند.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز حدود پنج هزار نفر این هنر را در سطح استان آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: افراد علاقه مند پس از آموزش می توانند از تسهیلات کم بهره جهت ارتقاء و افزایش تولیدات بهره ببرند.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: به دلیل کیفیت و بازار پسندی این هنر امیدواریم ضمن تقویت اشتغال به ارز آوری در کشور و استان نیز کمک کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تسویه مطالبات زعفران کاران خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها