ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۱۱۰۰میلیارد تومان درخراسان جنوبی سرمایه گذاری کرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی گفت: این ستاد و مجموعه‌های شرکت پردیس، بنیاد برکت و بیمه برکت حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در مدت حدود ۱۲ سال در این استان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ” پیام خاوران “  سید مجتبی موسوی در حاشیه بازدید از طرحهای اجرایی این ستاد در بیرجند با تشریح اقدامات مهم  انجام شده در استان برای رفع محرومیت اظهارداشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مباحث اشتغال‌زایی از جمله مشارکت و توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در قالب طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور، طرح‌های اقتصادی بنگاه‌ محور و طرح‌های اقتصادی تسهیلات‌ محور تا ابتدای امسال بیش از ۹۳۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری  کرده است.

وی با بیان اینکه۵هزار و ۶۳۷ طرح در این استان اجرایی که با اجرای این طرح ها ۲۸هزار و۶۵۷ اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی بابیان اینکه از این مجموع، ۱۲ طرح بنگاه‌محور اقتصادی است که با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۱ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

موسوی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۰۷ طرح اشتغال‌محور نیز در قالب طرح سحاب با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۶ هزار و ۸۲۱ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان در استان ایجاد شده است بیان کرد: همچنین ۱۷ طرح تسهیلات‌محور با سرمایه‌گذاری ۱۴۶ میلیارد تومان و اشتغال ۵۵۱ نفر اجرا شده است.

وی بااشاره به اینکه ۶ طرح کارگاهی با ظرفیت اشتغال بیش از ۲۵ نفر و سرمایه گذاری بیش از پنج میلیارد تومان در استان ایجاد شده است تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خراسان جنوبی تاکنون ۲۶۶ طرح عمرانی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۸۲ میلیارد تومان اجرا کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: از این اعتبار تاکنون برای بیش از ۷۵ درصد طرح‌ها مباحث مالی پرداخت شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۱ تمامی طرح‌های عمرانی این ستاد در استان خراسان جنوبی  اجرایی وعملیاتی شود.

بیشتر بخوانید   گوهری که روی دست می‌ماند/صنعتگران منتظر حمایت

موسوی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در زمینه اشتغال‌زایی اجتماع‌محور هزار و ۱۸۲ طرح را توسط تسهیلگران و مجریان با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد تومان در روستاهای استان اجرا شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۳ هزار طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۵ میلیارد تومان ا به اتمام برسد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی  اظهارکرد: این ستاد ۳۰ تسهیلگر در خراسان جنوبی دارد که در روستاهای استان برای ایجاد اشتغال فعالیت می‌کنند و این تعداد با توجه به وسعت استان کم است.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها