جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد

به منظور ترویج فرهنگ غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جشنواره غذا برگزار شد.

به گزارش پیام خاوران، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه برگزاری این مراسم هدف از برگزاری این برنامه را آموزش و ترغیب خانواده‌ها به استفاده از غذاهای مفید و پرهیز از تنقلات و غذاهای غیر سالم برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه یکی از بحث‌های مهمی است که همه اقشار مردم با آن روزانه در تماس هستند و این جشنواره در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سالم و محلی بین عموم مردم به ویژه دانشگاهیان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

در این جشنواره معیارهایی همچون کم‌نمک بودن، کم‌روغن بودن، استفاده از روش‌های پخت به صورت آب‌پز یا بخارپز و استفاده از گروه‌های اصلی غذایی مد نظر قرار گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در زمینه ملاک انتخاب غذای برتر گفت: غذاهایی که در آنها از مواد غذایی تازه، رنگهای طبیعی و سبزیجات بیشتری استفاده شده باشد و در فرایند پخت آنها کمتر از روغن و نمک استفاده شده باشد و سنتی بودن غذا و طعم و مزه و شکل ظاهری غذا نیز از ملاکهای انتخاب غذای برتر است.

جوادی افزود: در این جشنواره ۱۰تیم شرکت کردند که پس از داوری و جمع بندی امتیازات ، برندگان این جشنواره مشخص خواهند شد.

گفتنی است در این جشنواره ریاست دانشگاه، معاون فرهنگی ودانشجویی، معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیر حراست و جمعی دیگر از مسئولین دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   رشد،توسعه و پیشرفت شتابان استان در سال 98

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها