گزارش عملکرد سازمان مديريت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست امسال

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان جنوبی گفت: شورای برنامه‌ريزی و توسعه استان نقش‌ هدايت‌گری و سياست گذاری امور استانی را داردو سعی شده تمامی دستورها بر مبنای رسيدن به اهداف توسعه استان بررسی و مصوب شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید پورعیسی در نشست خبری با معاونان سازمان ضمن اشاره به سالروز شهادت شهيد حسين فهميده اظهار داشت: بايد به خود بباليم که در کشوری زندی می کنيم که نوجوانان بسيجی تصويری باشکوه از ايثار، فداکاری و عشق به وطن را به يادگار بگذارند.

وی با بيان اينکه در راستای اهداف و وظايف تعيين شده در آيين‌نامه اجرايی شورای برنامه ريزی و توسعه استان به استنادماده (۳۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۴ جلسه شورای برنامه ريزی و توسعه استان برگزار شد ادامه داد:  طرح و بررسی ۴۴ دستور کار اصلی، منجر به ۶۶ مصوبه شد که اکثر اين مصوبات در حال حاضر در مرحله اجرا است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان جنوبی با اشاره به اينکه شورای برنامه‌ريزی و توسعه استان نقش‌ هدايت‌گری و سياست گذاری امور استانی را دارد افزود: سعی شده تمامی دستورها بر مبنای رسيدن به اهداف توسعه استان بررسی و مصوب شود.

توزيع اعتبارات استانی به تفکيک شهرستان

وی عنوان کرد: در چهارمين جلسه شورا به توزيع اعتبارات استانی به تفکيک شهرستان و نحوه اجرايی شدن مصوبات سفر رئيس جمهور به استان و ضرورت انجام اقدامات لازم پرداخته شد.

پورعيسي با اشاره به سند توسعه نهبندان بیان کرد: در همين راستا مطالعات اسناد شهرستانی در حال انجام است تا ضمن تکميل سند راهبردی، اسناد عملياتی تدوين شود.

وی تاکيد کرد: بايد در کوتاه ترين زمان ممکن چارچوب مصوبات برای رايزنی های بعدی استاندار در تهران تهيه و تدوين شده  و ما نيز در استان با تدارک تيم های عملياتی قوی بتوانيم اين چارچوب و الگوی خاص را برای اجرايی شدن مصوبات تدوين کنيم.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان درباره مصوبات چهارمين جلسه شورا با اشاره به اينکه دسته اول مصوباتی است که در جريان بازديد رئيس جمهور و وزار مطرح و قول مساعد برای آنها داده شد گفت: دسته دوم مصوبات نيز تصميمات وزرا و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور است که مقرر شد هر دو گروه مصوبات جمع بندی و در تهران پيگيری شود.

پورعيسی با اشاره به  چاپ کتاب گزارش عملکرد سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان جنوبی در  بهار ۱۴۰۰ افزود:  تاليف و چاپ جلد سوم کتاب “گامهای توسعه و پيشرفت” با مضمون “نگاهی بر عملکرد و نتايج اقدامات هشت استاندار خراسان جنوبی با تأکيد ويژه بر عملکرد آقاي ملانوری”، نيز منتشر شده است.

وي با اشاره به انتشار ۱۷۰ مورد عنوان خبری در روزنامه ها و خبرگزاری های ملی و استانی، برگزاری پنج نشست خبری با حضور رئيس، معاونين و مديران سازمان و تجليل از اصحاب رسانه، چاپ گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ در روزنامه استانی آوای خراسان جنوبي يادآور شد: اطلاع‌رسانی و تهيه گزارش و توليد محتوای رسانه ای به اشکال مختلف نيز از جمله فعاليت های حوزه روابط عمومیسازمان در شش ماهه ابتداي سال جاری بوده است.

بررسی و تصويب اعتبارات هزينه ايی دستگاه های اجرايی

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان جنوبی نيز در اين نشست با اشاره به برگزاري جلسه شوراي برنامه‌ريزی و توسعه استان يادآور شد: در اين جلسه  اعتبارات هزينه‌ای دستگاه‌‎های اجرايی مشمول نظام هزينه ای استان در سال جاری به مبلغ ۴٫۵۱۰٫۰۰۰ ميليون ريال بررسی و تصويب شد.

بیشتر بخوانید   عشق به ولایت سردار سلیمانی را محبوب کرد

بهدانی خاطر نشان کرد: باپيگيری انجام شده در ۶ ماهه ابتدای سال جاری پاداش پايان خدمت تمام بازنشستگان سال ۱۳۹۹ و قبل از آن مربوط به دستگاه های اجرايی مشمول نظام بودجه هزينه ای استانی پرداخت شده است.

وی با اشاره به بررسی و تصويب شاخص‌های توزيع اعتبارات تملک دارايی های سرمايه‌ای استان در سال جاری افزود: سهم شهرستانی در توزيع اعتبارات تملک دارايی های سرمايه‌ای استان نيز به تصويب شورای برنامه ريزی و توسعه استان رسيد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان جنوبی با تصريح به  بررسی و تصويب اعتبارات تملک دارايی های سرمايه‌ای استان، خاطر نشان کرد: توزيع اعتباری معادل ۴٫۴۸۰٫۴۳۶ ميليون ريال در بين شهرستان‌های استان با توجه به سهم هر شهرستان نيز انجام شده است.

بهدانی از توزيع اعتبارات استانی قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به مبلغ ۳٫۳۳۲٫۰۰۰ ميليون ريال در بين شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: اعتبارات مذکور بر  اساس شاخص های تعيين شده و محاسبه فاصله هرکدام از شاخص ها با ميانگين کشوری در بين شهرستان های استان توزيع شده است.

وی تصريح کرد: با توجه به مصوبات سومين جلسه  شورای برنامه‌ريزی و توسعه استان، با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل امور اقتصادی و دارايی استان، اعتباری با عنوان تنخواه عمرانی برای دستگاه های اجرايی به خزانه معين استان اعلام شده و دستگاه های اجرايی مي توانند با مراجعه به خزانه استان نسبت به جذب و تزريق اعتبار مذکور به پروژه های عمرانی اقدام کنند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزی خراسان جنوبی افزود: دستگاه ای اجرايی ترتيبی اتخاذ کنند تا با قيد فوريت نسبت به ارائه پيش نويس موافقت های عمرانی اقدام شود.

بهدانی تأکيد کرد: رديف‌های اعتباری از سازمان برنامه و بودجه کشور و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرايی استان برای ارائه پيشنهادات برای صدور موافقتنامه در دستور کار قرار گرفت.

تدوين و اجرای ۷۵ پروژه جهش توليد در استان

سرپرست حوزه برنامه ريزی نيز در اين نشست گفت: بروزرسانی سند راهبردی آمايش استان، و همچنين تدوين برنامه های توسعه اقتصادی و اشتغالزاييی روستايی،  در اين سازمان در دستور کار قرار گرفته شد.

امير خانی نژاد با اشاره به تدوين و پيگيری اجرای ۷۵ پروژه های جهش توليد در استان ادامه داد: پيگيری و پايش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان در قالب اجرای ۳۱ پروژه نيز صورت پذيرفت.

وی يادآور شد: پيگيری فرايندهای مربوط به راهبري مشارکت عمومی-خصوصی و واگذاری پروژه های تملک دارائي های سرمايه استانی به بخش غير دولتی از آن جمله موارد فعاليت های اين حوزه بود.

سرپرست حوزه برنامه ريزی با بيان اينکه فعاليت مثمر در برنامه توزيع اعتبارات تملک دارايی های سرمايه‌ای و رديف‌های بودجه مختلف انجام شد عنوان کرد: حضور فعال همراه با ارائه نظر و پيشنهاد در جلسات متعدد ستاد توسعه خاوران و برگزاری جلسه کارگروه اقتصادی نيز در اين بخش انجام شد.

خانی نژاد بيان کرد: اشتغال و سرمايه گذاری در استان و حضور فعال در جلسات شورای برنامه ريزی نيز از ديگر فعاليت های قابل توجه است.

وي با بيان اينکه حوزه برنامه ريزی در اين مدت هفت کتاب از جمله کتاب گزارش اقتصادي اجتماعی و فرهنگی استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۸ را  منتشر کرده است افزود: کتاب برنامه عملياتی استان در سال ۱۴۰۰، کتاب جهش توليد درخراسان جنوبی ( اهداف، اقدامات و راهبردها)، کتاب گزارش اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹،  نيز منتشر شده است.

بیشتر بخوانید   25 میلیون تجهیزات پزشکی به بانک امانات جمعیت هلال احمر بیرجند اهدا شد

سرپرست حوزه برنامه ريزی ادامه داد: اين حوزه کتاب آشنايی با ظرفيت های قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و کتاب دستاورد شامل فعاليت ها و دستاوردهای سازمان مديريت را از زمان احياء سازمان در سال ۱۳۹۴ تاکنون  نيز  منتشر کرده و تحويل داده است.

برنامه جامع اصلاح نظام اداری دستگاه های اجرايی

معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی نیز در اين نشست گفت: فرآيند ارزيابی عملکرد دستگاه های اجرايی، برگزاری جشنواره شهيد رجايي و تقدير از دستگاه های برتر، اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای بهره وری با توجه به اسناد توسعه در بخش های نه گانه اقتصادی کشور و شرکت در کارگروه های توسعه مديريت دستگاه های اجرايی توسط اين واحد انجام شده است.

معصومه رضايی با اشاره به پيگيری برنامه اصلاح نظام اداری دوره دوم از دستگاه های اجرايی استان و شناسايی نقاط قوت و ضعف برنامه ها و ارائه مشاوره در کارگروه توسعه مديريت دستگاه براي اصلاح آن، عنوان کرد: گزارش عملکرد استان و گزارش دستگاه های اجرايی در بخش های مهندسي نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونيک، مديريت سرمايه انسانی، صيانت ازحقوق شهروندان در نظام اداری، نظارت و ارزيابی تحليل  و در مجموعه ای تحت عنوان تحليلی بر عملکرد برنامه اصلاح نظام اداری (دوره دوم) دستگاه های اجرايی استان خراسان جنوبی تدوين شده است.

وی افزود : مواردی چون استقرار ميزخدمت دستگاه های اجرايی، شرکت در کارگروه های استانی دفاتر پيشخوان خدمات دولت و کميته های ذيل آن و برگزاری جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونيک با حضور رئيس سازمان پيگيري شد

رضايي با اشاره به تدوين گزارش وضعيت نيروی انسانی دستگاه های اجرايی استان و نظارت بر آزمون های استخدامی و متعاقب آن نظارت بر فرآيند مصاحبه های شغلی دستگاه های اجرايی، ادامه داد: تخصيص شماره مستخدم نيز از طريق فرآيندهای مربوط به جذب و بکارگيری نيروی انسانی دستگاه های اجرايی در بستر سامانه کارمند ايران و نيز راهبری سامانه ملی مديريت ساختار دستگاه های اجرايی از ديگر فعاليت های اين معاونت است.

اجرای بيش از ۳۰ طرح آماری از ابتدای سال

معاون آمار و اطلاعات نيز در اين نشست با اشاره به ساماندهی  و اجرای بيش از ۳۰ طرح آماری از ابتدای سال تاکنون، افزود: نقشه های روستايی شهرستان های نهبندان، سربيشه، فردوس و قائنات بروز رسانی شد.

جواد لطفي با اشاره به تشکيل جلسه گروه کاری کاربران نقشه و اطلاعات مکانی دستگاهای اجرايی استان خراسان جنوبی به صورت ماهانه، ادامه داد: گزارش تحليلی نرخ تورم ماهانه تا پايان شهريور ماه تکميل شد.

لطفی با اشاره به تدوين کتاب نتايج سرشماری سال ۱۳۳۵ خراسان جنوبی افزود: نشريه گزيده شاخص ها و نماگرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فصل زمستان ۹۹ و بهار۱۴۰۰ انتشار يافت.

حمايت از توليدات کيفی مرتبط با صنعت ساخت و مشاوران و پيمانکاران بومی در استان

مدير نظام فنی و اجرايی سازمان و دبير شورای فنی استان هم با اشاره به ايجاد بانك اطلاعاتي و مستندسازی تجربيات فنی و اجرايی يادآور شد: تاسيس انجمن صنفی شرکتهای مشاور سطح استان در راستای ارتقا و حمايت از بخش خصوصی پيگيری شد.

بیشتر بخوانید   ضرورت تسریع در اجرای طرح توسعه شرکت کویرتایر‌‌

محسن عباسی با بيان اينکه شيت های آزمايشگاهی آسفالت و بتن با فرمت يکپارچه و ابلاغ به آزمايشگاه های فنی شاغل در استان در ابتدای سال جاری انجام شده است افزود: دوره های آموزشب برای بالا بردن سطح دانش فنی نيروهای تخصصي دستگاه های اجرايی برگزار شد.

وی با تاکيد بر استفاده و حمايت از توليدات دارای نشان استاندارد و با کيفيت مرتبط با صنعت ساخت در داخل استان، بيان کرد: حل اختلاف ميان عوامل اجرايی در چارچوب وظايف و مقررات موضوعه شورای فنی از جمله فعاليت های حوزه نظام فنی واجرايی بوده است.

مدير نظام فنی و اجرايی سازمان يادآور شد: پروژه هایعمرانی و آزمايشگاه های فنی استان به منظور ارتقاي سطح کيفی، به طور مستمر  بازديد و پايش شده است.

وی با اشاره به تاکيد و هدايت دستگاه های اجرايی استان به استفاده از شرکت های مهندسين مشاور در پروژه ها، افزود: از ۶۸ پروژه ملی و استانی واقع در ۴ شهرستان بازديد شد. وی با اشاره به بررسی و صدور ۵۸ گواهينامه صلاحيت پيمانکاري و ۵ گواهينامه صلاحيت مشاوره، گفت: گواهينامه صلاحيت پيمانکاري ۸ شرکت نيز به دليل تخلفات انجام شده تعليق شد.

برگزاری ۵۵ دوره آموزشي برای کارکنان دستگاه های اجرايی استان

مدير مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آينده نگری نيز در اين نشست گفت: ۵۵ دوره آموزشی برای کارکنان دستگاه های اجرايی استان برگزار شده است.

مهدی فاطمی با اشاره به پيگيری و راه اندازی کانون ارزيابی شايستگی مديران حرفه ای در سازمان، يادآور شد: دو جلسه کانون ارزيابی مديران حرفه ای برگزار که تعداد ۶۰ نفر از مديران پايه و ميانی دستگاههای اجرايی استان مورد ارزيابی قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: سامانه اعتماد الکترونيکی و اخذ درگاه پرداخت الکترونيکی براي سامانه آموزش هم پيگيری و راه اندازی شد.

مدير مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آينده نگری با بيان اينکه در حوزه پژوهش با دستگاه هاي اجرايی مکاتبه شد؛ افزود ۶۵ اولويت پژوهشی احصاء شد.

وی با اشاره به بررسی اولويت های پژوهشي احصاء شده از دستگاه های اجرايی در کميته پژوهش استان، ادامه داد:  از نظر مطابقت آن ها با اسناد بالادستی توسعه و اولويت های استان از بين آنها ۲۴ طرح  انتخاب شد.

فاطمي با اشاره به برگزاری ۳ جلسه کميته پژوهش يادآور شد: ۱۸ اولويت پژوهشی برای ارسال به کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری تصويب شده است.

وی از برگزاری ۲ جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری خبر داد و افزود: ۱۱ اولويت پژوهشی مصوب کميته پژوهش استان به انضمام دو اولويت مرتبط با شرکت آب منطقه ای استان و دانشگاه بيرجند تصويب شد.

مدير مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آينده نگری عنوان کرد: اولويت های پژوهشي به شورای برنامه ريزی و توسعه استان انتخاب و ۸ پروژه برای تصويب نهايی ارسال شد. وی با اشاره به فراخوان اولويت های پژوهشی مصوب شورای برنامه ريزی و توسعه استان توسط سازمان، بيان کرد: بدين منظور دو جلسه کميته فناوری و نوآوری در استان به منظور بررسی ۱۹ طرح اولويت دار حوزه فناوری و نوآوری در راستای حمايت از طرح های دانش بنيان در استان برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها