سند تک برگی ۱۰۳ هزار هکتار اراضی ملی خراسان جنوبی صادر شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از صدور سند تک برگی برای ۱۰۳ هزار هکتار اراضی ملی استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید باقرپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند تک برگی برای حدود ۱۰۳ هزار هزار هکتار از اراضی ملی استان، به منظور پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف، طی ۶ ماه گذشته در سال جاری صادر شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سطحی حدود ۷۰۰ هزار هکتار دیگر نیز با هماهنگی مشاوران کاداستر مراحل نهایی آن در حال انجام است.

باقرپور افزود: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند.

وی بیان کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شد و سند مالکیت تک برگی این اراضی صادر شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سامانه ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

باقرپور افزود: ۶ ماه ابتدای امسال برای ۱۰۳ هزار هکتار از اراضی ملی استان، ۱۶ فقره سند مالکیت تک برگی اخذ شد و با توجه به هدف گذاری تثبیت مالکیت اراضی ملی استان، باقیمانده اراضی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند نیروی انسانی متخصص در امر نقشه برداری و کاداستر است.

بیشتر بخوانید   با این ۷ دمنوش شبها خواب راحتی را تجربه کنید

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها