۱۲ پایگاه علمی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بسیج علمی پروهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه نیازمند مدیران جهادی و نخبگان بومی در هر شهرستان هستیم نه مدیران پروازی و غیربومی گفت: به مناسبت هفته پژوهش ۱۲ پایگاه علمی در تمامی شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علی فرخنده در جمع نخبگان شهرستان سرایان اظهار داشت: نگاه جهادی در عرصه علم، پژوهش و فناوری توسط نخبگان و بسیجیان یک ضرورت است.

وی با اشاره به حمایت از نخبگان علمی در سرایان توسط مسئولان گفت: حمایت از علم و نخبگان علمی برای کشور و انقلاب تولید قدرت و موجب اقتدار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در عرصه علم کشور رو به جلو حرکت کرده است و در علوم کتابخانه‌ای رشد پیدا کرده‌ایم اما در صنعت و تکنولوژی عقب هستیم افزود: بین زنجیره تولید علم با صنعت، ثروت، اقتصاد و تکنولوژی فاصله زیادی داریم لذا ماموریت ما این است که این زنجیره را به هم وصل کنیم و این از طریق ظرفیت‌های داخلی کشور مانند دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان علمی مسیر است.

فرخنده افزود: در نظام آموزشی وقتی وارد دانشگاه و مدارس ورود پیدا می‌کنیم روش‌های علم‌آموزی، تربیت‌آموزی به صورت مطلوب حرکت نمی‌کنیم اما اگر علم، پژوهش و فناوری را به عنوان سه ضلع در نظر بگیریم علوم ما، علوم کاربردی خواهد شد، مشکل اشتغال ما برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علوم مهارت محور، علم پژوهش محور، علوم تربیت محور و علم مهارت محور باید از کودکی به فرزندان آموزش داده شود گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، سازمان علمی، پژوهشی و فناوری نقشه راه 10 ساله‌ای را ترسیم کرده است.

فرخنده با بیان اینکه تحت عنوان نقشه راه علمی بسیج که در 10 سال آینده براساس این حرکت کنیم گفت: 7 راهبرد دارد و راهبرد باید گفتمان علمی جامعه شود و راهبرد استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت‌های تشکیلاتی نظام وقف در عرصه علم یک ضرورت برای جامعه است.

بیشتر بخوانید   آمارهای مخفی آنفلوانزا در خراسان جنوبی/تخت های ایزوله جوابگو نیست

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان خراسان جنوبی گفت: راهبرد باید نیروی طراز انقلاب تربیت کنیم که در همین راستا به مناسبت هفته پژوهش 12 پایگاه علمی در تمامی شهرستان‌های استان خراسان جنوبی افتتاح خواهند شد و تربیت نیروی انقلابی و مدیران آینده هر شهرستان و استان باید توسط نخبگان صورت گیرد.

فرخنده با تاکید بر اینکه ما نیازمند مدیران جهادی و نخبگان بومی در هر شهرستان هستیم نه مدیران پروازی و غیربومی گفت: راهبرد تصمیم سازی نخبگان بسیجی برای مدیران نظام است و راهبرد؛ مدیریت دانش‌بنیان بسیج است که بسیجیان باید در همه عرصه‌ها مسلح به علوم پایه باشند.

وی ادامه داد: خانه نخبگان علوم انسانی و علوم فنی می‌تواند برای احصاء مشکلات و رفع موانع برای شهرستان‌ها کمک کار باشد و پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان از شرکت‌های فناوری دانشور در عرصه‌های مختلف به ویژه مشکلات استان کمک مادی و معنوی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان خراسان جنوبی گفت: بزرگترین برنامه هفته پژوهش، ایجاد و برگزاری نمایشگاه براساس ظرفیت‌ها و توان نخبگانی سراسر استان خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها