مانور افت فشار گاز در بیرجند برگزار شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از برگزاری مانور افت فشار گاز (سطح B) با حضور نیروهای عملیاتی شرکت گاز، بسیج، آتش نشانی، نیروی انتظامی و هلال احمر در بیرجند خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمود هاشمی در این مانور اظهار داشت: افت فشار گاز یکی از نکات مورد توجه در پدافند غیرعامل محسوب می شود و همواره باید آمادگی کامل برای مواجهه با این امر وجود داشته باشد.

وی افزود: هدف از اجرای این مانور ایجاد هماهنگی ، سنجش میزان آمادگی پرسنل در مقابله با حوادث ، قطع جریان گاز، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش سریع، مدیریت و عبور از هرگونه شرایط اضطراری ناخواسته، شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و واکنش نیروهای پیشرو در صورت بروز حادثه یا افت فشار گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با تشریح اقدامات انجام شده در این مانور افزود: مطابق برنامه ريزي انجام شده و سناريوی از پيش طراحي شده، پس از اعلام شرايط اضطراري، بلافاصله جلسه كميته بحران تشكيل شد و ابعاد مختلف مانور در بين اعضاء مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

هاشمی بیان کرد: پس از اتمام کار، جلسه ارزیابی مانور با حضور اعضای کمیته بحران تشکیل شد و سرعت عمل در زمان وقوع حادثه، مدت زمان دسترسي به شيرهاي قبل و بعد از تاسيسات توسط كاركنان عملياتی و ميزان هماهنگي كاركنان مورد سنجش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با برگزاری این قبیل مانورها، اهداف کلان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل که سرعت، دقت، مشارکت و همکاری و هماهنگی به موقع است، محقق می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن تشکر از عوامل و دست اندرکاران مانور، تاکید کرد: برگزاري منظم تمرين هاي شرايط اضطراري از موضوعات مورد تاکید شرکت گاز خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید   رشد ۱۱ درصدی مصرف گاز مایع در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها