ذخیره 32 میلیون تنی خاک‌های صنعتی در خراسان جنوبی / فرآوری خاک‌های صنعتی در داخل استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از ذخیره 32 میلیون تنی خاک های صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، عباس جرجانی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 94 معدن در حوزه خاک های صنعتی در استان وجود دارد که ظرفیت استخراج سالانه از این معادن یک میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری اولیه در این معادن را بالغ بر 1906 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: 525 نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد معادن خاک صنعتی استان در شهرستان طبس قرار دارد گفت: معادن خاک استان شامل خاک های صنعتی، خاک نسوز، خاک سرخ و کائولن می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این خاک ها بیشتر در داخل استان فرآوری و خوراک کارخانجات کاشی و سرامیک می شود افزود: مازاد خاک های صنعتی استان به استانهای همجوار ارسال می شود.

جرجانی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی خود نیز پیشرو در صنعت کاشی و سرامیک در کشور است تاکید کرد: اولویت سازمان در این حوزه ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری از جمله کاشی و سرامیک است که قدم های مثبتی نیز در این خصوص برداشته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال بیش از 350 هزار تن انواع خاک از این معادن برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مدیریت جهادی، انقلابی و در میدان بودن راهگشای مسائل کشور است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها